Sweat is fat crying...

Nyss hemkommen fran ett lost, men ack sa svettigt pass pa la gym. Det kanns sa skont att vara pa banan igen med traningen. Fick nog till en 4 pass forra veckan och satsar pa detsamma denna. Annars ligger lilla damen och sover och stor-Noah far underhalla sig sjalv nu nar jag ska satta igang med min forlossnings-litteratur. Har ju bara ca 3 veckor kvar pa min kurs nu sa nu maste jag lagga in en hogre vaxel sa jag hinner bli klar med allt. Sa himmla intressant och jag laser nog mer an jag maste, men bara for att det ar sa kul. Funderar ibland pa ett till och med bli obstetriker eller natt :) Heheh...vi far se vad som hander och sker!

Till lurre idag blev det en stor harlig gron smoothie och nu sitter jag och smaskar i mig mina sma goda, fina, friska och helt urlackra korsbar just bara for att det ar sa jakla gott. Sa klart helt ekologiska vilket sa klart gor de extra goda. Krullig gronkal, lacinatokal, frusna bar och exotisk frukt, celleri och banan var innehallet i denna smoothien och den smakar sa otroligt god och frash att halften skulle kunna vara nog. Min syster Jenny ville veta mer om mina smoothiesar. Jag brukar alltid ha farksa, fina bladgronsaker och spenat ar perfekt att borja med. Den ar sa mild, sprod och neutral i smaken. Men det ska vara farsk sadan. Nasta gang ni gor er vanliga smoothie sa slang i nagra stora navar spenat. Ni kommer kanppt kanna skillnad pa smaken men det gorr oss sa gott anda in i sjalen. 
Ju mer levande mat vi ater desto mer levande och vacka kommer vi att bli. Ju mer dod mat du ater, desto trottare, fetar och fulare kommer du bli. Heheh, skamt och sido. Men vi maste alla dra ner pa kottet om inte sluta helt och hallet. Sjalv har jag inte atit kott eller fagel pa ca 2-3 manader och jag kan inte saga att jag saknar det alls. Fisk dar emot alskar jag. Anledingen till att jag slutar mer och mer med kott ar for att det acklar mig att vi bara trycker i oss kott och andra djur utan att tanka efter, vi ska helst ata kott till varje mal och forvantar oss att fa just det. Nar tanker man efter att det faktiskt ar djur med kanslor och ratt till ett vardigt liv som vi sa enkelt bara ater av. Jag har inget emot grasatande kossor, eller fritt springade sma grisar eller hons, men nar man mer och mer far se baksidan pa hur dagens kottindustri fungerar kan jag verkligen vara utan det helt och hallet. Fullt med antibiotika och tillvaxthormon, nej fy vad ackligt! 
All mat vi ater ska vi ata med lugn och ro och verkligen tacka universum for precis varje underbar tugga, klunk eller munsbit som vi far aran att ata just denna dag och for att den maten vi valjer att ata ger oss naring till precis varenda cell. For kom ihag, moder natur finns i var och en av oss. Kolla bara har!
 
Vill bjuda pa nagra bilder pa mina godingar. Delilah alskar att lasa bocker och om hon hittar en kommer hon och borrar ner sig i min famn och vill att jag ska lasa. Da ska Noah ocksa vara med sa klart. Sa mysigt. Ok, maste plugga nu!See ya!

Kommentarer
Postat av: Ida Petterson

awwww...sötnosarna!! duktigt...de lär ju sig en massa dessutom....vilket språk är böckerna på då???? kramisss <3

2012-07-31 @ 12:53:06
Postat av: Susanne

Så sött med barnen och att Delilah gillar att läsa böcker.

Skönt att träna och att du gillar dina smoothier.

Love you mamma

2012-08-01 @ 15:52:06
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0