Knas

Jag har precis kommit hem fran en halvdags jobb med EKG undervisning pa shemat. Barnen var hos sin faster och snacka om att bade barnen och jag var glada att se varandra. Fy sa jag saknar de sma liven nu nar jag borjat jobba igen. Fy och pi for jobb over huvud taget alltsa. Hade jag haft min familj nara mig och boendes i samma kontinent hade jag latt kunnat vara hemmafru. Bara lulla rundor i mjukisbrallor, kaffekannan, symaskinen och nagot harligt rogivande yogapass da och da. Men just nu angrar jag som in i bubblan att jag over huvud taget valt detta yrket, borjat jobba pa en arbetsplats som ar pa tok for stressande for mig i ett land som ar sjukt radda for att bli stamda. I princip sa radda att bli stamda att man maste dokumentera precis allt du gor. Sa otroligt trakigt och deprimerande pa en och samma gang. Varje ledig stund maler tankarna pa hur jag kan komma ifran detta. Detta ar inte min grej. Har aldrig kant min sa pa fel plats som jag gor just nu. Min sjal varker bara pa sjalva tanken pa hur fel detta ar for mig. Dod och sjukdom, det var inte darfor jag valde detta yrket. Liv, lycka och skratt anda ifran sjalen. Det ar det jag vill ha. Barnmorska har ju alltid varit malet med detta. Men nu tvekar jag till och med pa det. Naja, vi far se vad framtiden har i sitt skote. Jag gar pa min forsta dag sjalv nu pa Sondag och far aterkomma med rapport pa hur det gatt da. Under tiden hoppas jag pa att universum visar mig den gyllene vagen. Den som lilla Josse ar amndad att vandra. At detta hallet ar det INTE.
Ursakta att jag oser over er med mina demoner som hagrar over mig just nu. Vill bara beratta att jag har en enorm dragning inombords till en helt underbar plats. Namligen Sedona som ligger har i AZ. Nar mina fina sveska flickor var har i sommras akte vi upp dit. En 3 timmars bilresa fran Gilbert dar vi bor. Sa otroligt fint och maktigt. Nasten sa att man tappar andan. Sedona ar varldskand for den enorma magin som gommer sig i dessa klippor. I sjalva omradet finns flertalet alldeles speciella dragningskallar som kallas "vortex" dar allt har formats i just spiraler. Till och med traden. Fick inte se dessa sist vi var dar men jag hoppas att fa komma hit igen. Manga manniskor kommer hit for att hitta meningen med livet. Kanske ar det hit jag ska aka igen for att hitta just det. Naval...tids nog kommer jag nog hitta hem! Nu tror jag benne mig att det far bli lite harlig yoga har hemma for min del. Ha det sa underbart det bara gar mina alsklingar Lyssna och njut av musik som ger mig san glod. Jag kopte en ny yogaskiva har om dan och denna lat har gatt varm i bilen sen dess. Sa fin och vilken gava att kunna spela gitarr och att den talang man har kan heala manniskor. Pa insidan. Njut mina venner. NJUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0