Hallojsan

Jag och Bart borjade dricka grona smoothies i mangde for ca 8 manader sedan. Jag kan inte vara utan minst en gron smoothie per dag utan att jag kanner mig snudd pa undernard ;) Det basta av det ar att Bart ar helt inne pa samma bana som mig. Han fyller kyl och frys proppfyllda med det gronaste gronsaker och en massa frukt och bar. Han koper bara ekologiska gronsaker och aven kott och agg. Han fixar godaste middagarna till barnen nar jag jobbar och startar en laddning yoghurt som han silar i ostduk. Tack gode gud att man har en man som drar at samma hall helt enkelt. Igar var det jag som tog en snabbis till min favoritaffar Sprouts efter middagen som igar bestod av vegohamburgare. Mumsilajnen! Jag kopte en massa gront som ni kan se pa bilden. 2 olika sorters kal, gula betor, selleri och en fin ung kokosnot blev det ocksa. Blir groona smoothies for nagra dagar detta. Underbart. Noah vackte mig 8:30 i morse och det tackar vi for. Dillan sover annu och klockan ar 10! Hon har oroninflammation nummer 2 for denna vintern och febrig och trott var hon i gar kvall. Tar nog igen sig lite min lilla tosabona! Ska yoga med 2 kollegor i kvall och sedan kaka pa en god frash restaurang efterat som kallas for Postinos. Kan ni forsta att att en av dessa tjejer som alltsa jobbar pa mitt jobb ar fran Landskrona. Helt galet vad varlden ar liten. Hon ar urgullig och kul ar det att ha lite socialt umgane. Jag ar en social butterfly sa jag behover detta mer an nagonsin. Det basta av allt ar att jag far umgas med vuxna manniskor och samtidigt gora yoga, basta av 2 varldar. Forresten igar just som nar jag skrev om att jag skulle sluta jobbet, ringde min chef till mig och sa att dem sag en "great potential" i mig och ville att jag skulle trivas och stanna dar lange. Oppps om hon bara visste hur mina tankar gar just nu. Naval, den smallen tar vi senare.
Har ju glomt beratta att Bart och jag kopte en ny blender till oss sjalva i julklapp. En blendtec blev det som gora vara smoothies sa in i bomben lena och superdelish. Bra investering for oss smoothie-nordar.
Om ni vill prova gora egen yoghurt sa finns receptet: http://www.aliciashomemaking.com/2010/08/homemade-yogurt-in-crockpot.html Gott och det basta av allt. Hemmagjort utan ackliga konserveringsamne!

Kommentarer
Postat av: Ida Petterson

se där josse jag vet du e bäst som ssk!! förstående och kan din grej!! :D:D ser upp till dig sis!! <3<3

2013-01-10 @ 12:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0