Code blue

Ledig idag kara vanner! Sa matt jag ar. Forsta dagen "sjalv" igar och det var val ok. En av mina patienter borjade krampa framfor mig efter att jag gett honom smarstillande medicin och jag trodde han holl pa att do. Jag bara skrek rakt ut "code blue" och tryckte pa den blaa knappen som finns pa alla rum. Alla rusade in pa rummet och och min patient var tillbaka och bara "vadda code blue"? Min kollega bara: That's not a code blue sweetie! Dar stod jag med hjartat i halsgropen och min sjal hade i princip hoppat ur kroppen. Vadda stess? Nej mina vanner, detta ar inte for mig. Som min syster Carran sa idag efter vi snackat pa tellyn: Josse, det ar som som om du kommit over en troskel. Kan meddela att jag bolat och velat till alla mina kara systarar och min fina mamma den senaste tiden. Bolat om att jag inte vill gora detta langre. Men inte vetat hur jag skulle kunnat ta mig ur, eler vad jag istallet skulle kunna gora. Men jag har en plan mina vanner! For forsta gangen pa lange borjar jag kunna se klart pa saker och ting. Nu ar det jag som trycker pa "code blue" nappen i mitt liv. Jag har en liten hippie inom mig, eller en bohem, som lockar mig till att borja andra pa saker och ting. Jag ska pa studiebesok till en underbar skola jag snubblade pa nar jag browsade natet for ett halvar sedan. Jag ar sugen pa en utbildning som kallas: Mind body and wellness praktitioner med livscoachning som grundpelare. Sen ska jag forsoka bygga in en 200 timmars yogainstruktors utbildning i det hela tankte jag. Ja, lite sa tanker jag. En annan inriktning utbildingen har ar holistisk nutrition. Ni som vet att jag binner for grona smoothies och naturlig skonhet kanske forstar varfor jag vill utveckla mina kunskaper inom detta. Ok, nu ar detta bara pa tankestadiet men redan nu kanns det sa jakla ratt. Nu ar jag ledig i 4 dagar, kor 5 pass pa sjukan innan jag packar ner make och barn i resvaskan och far till Sverige igen. Nu ska jag bara mysa med mina alskade ungar som jag knappt far se de dagar jag jobbar. Jag kommer hem 8 pa kvallen och far gosa 20 minuter med dem innnan John Blund kommer pa besok. Det ar bara inte vart det! Nej nu ar det Josse som ska andra pa detta. Men forst hem till lilla Svedla och fika och snacka med underbara familjemedlemmar precis hela dagarna igenom. Som jag har langtat.
Var lilla princessa Delilah ar sa duktig. Hon ar ju bara 20 manader gammal men redan nu kissas det och bajsas det pa pottan som om inte gjort annat. Hon tar till och med av sig blojan sjalv for att satta sig pa pottan nar det ar dags. Ok, inte alltid men valdigt ofta. Borjade visa henne pottan for nagra veckor sedan, mest bara for skojs skull. Inte visste jag att hon skulle ta till sig det sa snabbt. Lilla duktiga loppan. Du ar ju sa liten, men anda sa klok. Dagis gar som en dans for bada barnen. Delilah tar en 2 timmars tupplur, ater 2 portioner till lunch och aldrig att hon ar ledsen. Noah grater efter daddy den forsta timmen, men sen sager froknarnan att han blir pa battre humor. Ok, nu vaknar loppan och jag kanner att jag maste aka och gora av med lite hart inkanade slantar :) Karlek i overflod

Kommentarer
Postat av: susanne

Så underbart söt liten Dilly och om du visste vad jag saknar er i mitt liv hemma i Sverige

kram mormor

2013-01-10 @ 16:30:40
URL: http://margitohlsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Finaste Bosse, som vi ska mysa när ni kommer hit:)

2013-01-10 @ 21:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0