Swamp juice

Hej mina underbaringar! Jag ville bara kika in har en stund for att uppdatera er en smula. Jag har en underbar kansla att mitt liv ar pa vag att ta en helt ny och positiv inrikting. Nar jag har om dan skulle hoppa in i bilen efter att ha jobbat natt och jag kande de dar svidande tararna fylla upp mina ogon som vanligt, fick jag en enda tanke till mig: Det finns inga mer tarar att grata nu Josse, nu har du gratit fardigt nar det galler detta. Nu far det vara slut! Just som dessa tankar snurrar i skallen kommer Pinks lat "Blow me one last kiss" upp pa radion. Jag har hort denna innan men aldrig lyssnat pa texten. Men nu gjorde jag! Jag tar ju detta sa klart som ett tecken fran hogre makter. Efter detta har jag jobbat ytterligare en natt, 13 timmar och 15 minuters rast. Nar jag efter att ha sovit max 2 timmar far jag nog och slar utan att tveka en pling till min chef. Jag bara horvlar med tararna forsandes ur mina ogon att jag inte kan gora detta langre. Jag kommer bli omplacerad till en avdelning som passar mig battre. Nu hoppas jag pa forslossningen eller BB. YEHAAAAA! Forsta att jag kande mig 10 kilo lattare efter att jag fick gjort detta. Ni kan inte forsta en san lattnad som just nu infinner sig i min sjal. Kommer sa klart sakna alla underbara manniskor jag har traffat, men stressen och pressen kan ju fara dut pepparn vaxer. Nu blickar jag framat till ett nytt kapitel i mitt liv. Med gladje och galenskap i overflod. Precis sa som jag vill ha det!
Igar var jag pa min "Farmer's market" har borta i Gilbert och blev sa glatt overaskad. Sa mycket folk av olika slag som alla mottes har just for att stotta vara lokala producenter. Jag kopte med mig lite fina gron kall, lila roman sallad och lite fina dadlar. Jag haller pa att bli mer och mer insnoad pa allt som heter grona smoothies, om ni nite redan markt det. Men har nu aven inforskaffat i en juicer, som forhoppningsvis kommer levereras idag. Jag kommer undervisa er mer tankte jag i varfor det ar sa sjukt nyttigt att dricka, ata eller pa ett eller annat satt att omge sig med mer frukt/ gront. Jag vet att det ar det enda ratta vi kan gora. Vill rekomendera ytterligare en superbra dokumentar jag precis sett pa Netflix: Sa himmla bra och ogonoppnande. Jag ar sa tacksam att jag besitter kunskapen redan. Jag ska bara ladda upp med mod for att helt och fullt leva som jag lar. Jag ar snart dar!
Provar just nu det senaste tillskottet hemma hos oss, Tumeric. Sa sjut nyttigt. Beslaktat med ingefara och proppfylld med nyttigheter. Har njutit som en dare idag. 30 grader i solen och jag har fatt forsta parkett under nagra palmer pa en bank framfor barnen som lekt, byggt sandslott, gungat och busat. Ja, verkligen helt kanon. Loppan sover just nu och Noah leker med grannpojken pa framsidan. Ja, livet ar helt enkelt for javla underbart! Tack universum for all karlek som rymms i mitt liv. Sa jakla lyckligt lottad jag ar!

Kommentarer
Postat av: Helena W

Uuunderbart att du ringde din chef, blev hörd och nu är på väg i en ny riktning i jobblivet! You go girl! KRAM & all Lycka Till!!!

2013-02-09 @ 12:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0