Healthy=beauty


Mina gofisar sitter ofte numera med varsin flaska mjolk och myser ihop i fatoljen. Noah ropade pa mig igar medans de satt dar sa fint: Mamma, take a picture! Hur gulligt ar inte det pa en skala? Tack moder jord for att jag har fatt aran att bli just dessa busungars mamma. Vilken ara! 

Annars ar det helg nu, alskade underbara sadan. Bart ar langledig da det ar Memorial day pa mandag sa vi njuter extra mycket av vetskapen att han ska joina oss sa lange. Min dag borjade pa det basta satt med ett tyst hus da jag tassade upp 07:15 for att hoppa i yogakladerna och forbereda mig for dagens bikrampass. Snart vaknade Noah och Bart ocksa och gjorde mig sallskap. En banan blev min frukost och jag sprang over till min underbara granne Tatum. Maste saga att jag verkligen borjar ALSKA denna yogaform. Sa skon traningsform for kroppen och sjalen, som faktiskt ar ett och samma fenomen men som man oftast glommer bort. Idag ar det min 6:de dag pa min detox (opps, men bidde visst att vi delade pa en flaska vin igar Bart och jag...kande att jag beohve chilla ner lite helt enkelt :) och de grona smoothisarna fortsatter. Kanner mig sa frash att det inte ar klokt. "Bara" dag 6 men oj vilken enorm skillnad det gor for kropp och sjal. Men tidigare i veckan var jag nara pa att ge upp, trott och sleten som jag var just den dan. Tog till tande ljus, lite salvia fick brinna och sprida lugn och ro i huset. Det hjalpte! Alskar denna nya Josse som formas under denna utrensning, en starkare, mer malmedveten, mer halsomsam och ack sa vacker jag borjar kanna mig. Fran insidan och ut! 

Glomde ju visa bilder fran Noahs skolavslutning i torsdags. Busungarna fick massa gottisfika och de hade dukat sa fint at alla barnen. Riktigt bra froken som verkligen tar sig tid med var och en. Snart borjar Noah summercamp som han verkligen ser fram emot. Vilken utveckling pa Noah saden han fick borja har, en helt nu pojke faktiskt.



Annars blir det mer av denna vara nu i helgen tror jag, slip and slide som det sa fint kallas. Noah sitter och ser pa film med granntjejerna i soffan och ser ut att vara stolt som en tupp. Delilah sover och Bart tranar lite med var kumpis Erik. Slaktkalas vanskas i eftermiddag. Kommer bli en underbar dag det har, det kanner jag pa mig.
 

Bart tycker ocksa det ar kul att glida runder. Jag trodde slip and slides vad for barn, men visst ja det finns aven STORA barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0