Energy...


...i overflod har vi i var familj denna underbara morgon.Kolla bara in kiddsen! Kickstartade denna dag med en sedvanlig gron smoothie. Denna gang bestod ingredienserna av harlig, farks annanas, banan, en massa sprod och helt ekologisk spenat, 2 stora morotter, ett par centimeter ljuvlig ingefara som verkligen satter fart kroppen, ett helt apple med skal och allt som sedan blandades med is till en alldeles ljuvlig start pa dagen, Min kropp tackar mig och jag borjar verkligen gilla mina smoothies. Igar blev det en macka nar vi var ute i farten, men annars har jag hallit mig. Dag 8 idag och jag tror nastan 4 kilo har trillat av av bara farten. Detta ar klart bara en positiv effekt av att rena kroppen som jag gor just nu, men glad ar jag att jag faktiskt sakta men sakert blir kvitt godissug och framforallt colasug. Win win liksom!
Igar hade vi var kompis Erik pa besok och vi sag pa Crazy, stupid, love som var riktigt rolig. Annars satt vi och snacka till smatimmarna, naja Bart gick och la sig vid 12. Idag vaknar jag totalt utvilad och med energi i overflod, tror jag maste trana lite. Annars ar det som sagt Memorial day har borta vilket innebar slakttraff hos Barts pappa med familj. Poolhang blir det och en kalssisk BBQ ocksa tror jag allt. Vi ser fram emot ytterligare en helt fantastisk dag i vara liv, tillsammans med min alskade man och basta van och vara smatt crazy kiddos. Alska livet! Jag kan nu officiellt ocksa valkomna min alskade syster, moster och alskade svagerska Caroline hit till oss igen den 3:dje Juli! Som vi langtar efter dig din glada tos.

Blott 21 ar gammal, for exakt 7 ar sedan pa dagen den 28de Maj, sa jag JA till mannen med stort M. Vi blev akta makar och oj sa fjarilarna i magen harjade runt just denna dag. Jag kunde ju inte anns titta pa homom utan att rodna och ha hjartat hoppa ur brostkogen pa mig. Idag tanker jag tillbaka pa den dagen med stor gladje i mitt hjarta. Kan ni tanka er att jag, lilla Josse fran lilla Sverige, tog mitt pick och pack och reste till Hawaii for att dar precis nastintill samma dag jag landat springa pa mannen i mitt liv. Jag var svarflortad som fa, da jag trodde mamma skulle bli tokig om jag berattade att jag skaffat pojkvan fran USA, men Bart var fast besluten om att jag var kvinnan for honom. Tack och lov gav han inte upp och hade mig snart "head over heals in love". Sex manader senare friade han till mig och 10 manade efter det blav vi man och fru. Min alskade basta van, livskamrat och trygga punkt. Tack for att du gett mig 2 underbara, fina ungar och forhoppningsvis om jag ber extra snallt kanske en liten sladdis nan gang i framtiden. Tack for att du ar mitt ankare har i livet och haller mitt huvud over vattenytan nar jag inte langra orkar vara stark. Tack for att du alltid prioriterar din familj och jobbar och sliter for vart levebrod precis var eviga dag. Du ar min klippa och jag tror inte du forstar hur mycket du betyder for oss alla. Vi alskar dig Bart Michael Mendonca  
Denna underbara lat ar Bart och mins...lyssna och njut!

Kommentarer
Postat av: Carran

Finaste inlägget Josse. Jag gråter några tårar av lycka för er skull<3

2012-05-29 @ 19:33:49
Postat av: Susanne

Grattis till era lyckliga sju år.

Tänk vad ödet kan vilja med oss och att du fann ditt livs kärlek på Hawaii kan man ju fundera på.

Var det så att det tidigt var menat så???

Tror mer och mer på det.

kramar om er och sänder massa kärlek genom rymden som träffar precis ert hjärta.

mamma

2012-05-29 @ 21:07:33
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Tess;))

Så underbart att läsa detta inlägg Josse!! Förstår precis hur du känner till din man.. Känner även så fast till min man,så klart;p och snart har vi varit gifta i ett helt år<3 Dock är detta vårt 10 år tillsammans och ändå pirrar det i kroppen när jag ser/ håller om honom<3 Snart hoppas även vi att få några underbara fötter springandes på vårat bort;D Är inte gravid än tyvärr men hoppas på att bli det snart;)) Ha det nice och Grattis ännu en gång!! Ni är som gjorda för varandralove/Tessan

2012-05-29 @ 21:09:50
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Underbart! Grattis! :)

2012-05-29 @ 22:00:21
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0