Vila & trots



...fortjanar jag idag efter nagra dagar pa gymmet. Korde 7 km's runda pa lopbandet, vilket var malet infor Pat's run. Klart tiden kan man jobba pa, men nojd kan jag villigt erkanna att jag ar. Tror jag haller pa att bli stark minsann och nagra kilo minus har det blivit sedan jag lade in hogsta vaxeln vad galler kost och traning igen. Gott mos! Mina nya pjux har bjudit pa omma knan och lite irriterade benhinnor an sa lange, men vad gor val det nar man har det hetaste skorna pa gymmet :) Hoppas jag kan "break them in" asap bara!



Min alskade lilla Noah gor mig lika galen som glad. Det maste vara fysiskt anstranagde att vara en trotsande snart 3 arig kille, for oj som han haller lada har hemma. Allt ar fel emmelanat, tararna sprutar och ja det kanns som man inte orkar mer. Klart att man orkar, men ibland svider tararna i mina ogon pa denna trotta mamman. Man far bita sig i lappen for att inte tappa fattningen ibland. Det ar forst nu jag verkligen forstar att det inte ar latt att "uppfostra" barn. Den som tror att jag ar en vekling kan bara hoppa upp alltsa, jag satter hart mot hart. Det ar bara det att Noah ar lika envis som jag ar. Han gor inget halvhjartat, inte anns pa natten. Hade en massa mardrommar natten till idag och skrek och sprang runt som en osalig ande flera ganger. Fick till slut ligga mellan mig och Bart dar John Blund till sist gjorde under. Det ar pafrestande att inte kunna forsta varfor han ar sa ledsen. Alskade lilla Noah, om du bara kunde beratta vad du tanker.

 

Men glad ar jag att preschool nu flyter pa och att han verkligen alskar det. Pratade lite med hans larare idag som inte gav honom annat an berom. Hon var sa glad att just min lilla Noah borjat i hennes klass. Hon till och med tackade lillan och mig for att hon far lana var duktiga poje. Det vaxer man av att hora. Det blir manga ganger man far hora negativa ord sa darfor stracker jag pa mig extra mycket nar jag for hora sa fina ord. Noah ar i alla fall MIN alskade son och jag vill honom bara allt gott har i varlden.    

Kommentarer
Postat av: Liw

Trygga barn är det som trotsar, det är lite av mitt mantra. Och att det måste vara bra mycket jobbigare för barnet än för oss föräldrar. Även om det är svårt att glömma ibland ;-)



kram och tack för dina fina ord!

2012-03-07 @ 11:00:53
URL: http://Http://liwetochvardagen.se
Postat av: Susanne

Det går upp och ner med barnuppfostran och när barnen vilar hämtar man nya krafter, så är det faktiskt.

Se på din mor och en gång kommer man i hamn.

kramar

2012-03-07 @ 18:50:36
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0