Regn


Yeah, det regnar! Jag trodde aldrig att jag skulle bli sa har jublande glad nar det regnar, men jag blir det! Hela natten har det faktiskt regnat har borta. Hela formiddagen lite smadugg och sa helt plotsligt vid lunchtid slog det till rejalt och himmelen oppnades och det totalt osde ner. Inte nog med det, men det haglade! Med tanke pa att det regnade sist har den 27 december forra aret, sa antar jag att Arizona fatt sitt for ett tag nu. 2 minuter senare sprack det upp och solen tittade fram igen, precis sa som det ska vara. Men det basta med att det regnar lite da och da maste nog vara att man blir sa himmla lugn och vill bara sitta och mysa eller natt. Till och med bada barnen somnade bada tva som furor och sover fortfarande nu 2 timmar senare. Bartan tar en tupplur och jag sitter sjalv uppe och njuter av lite lugn och ro. Det ar stunder som dessa, nar hela huset ar knapptyst, som i alla fall jag far fylla pa mina batterier med lite egentid.

Annars prunkar min tradgard och det hanger klasar med tomater pa varje planta. Hoppas bara att de klarar sig nu nar det haglat 10 kg is pa dem.
 
Har precis fyllt pa med lunch som idagbestod av 3 kokta agg (agg is da shit vet ni val?), tonfiskrora och nagra skivor god norsk ost. Forsta att man kan bli sa glad som nar man hittar en riktig ost fran sina "hoods" alldeles precis bakom husknuten min. Sitter och laddar for ett langpass pa gymmet och ser fram emot det med skrackblandad fortjusning. Skraj som fan da jag vet att jag kommer springa rumpan av mig och darra sa jag knappt kan ga, men alskar vetskapen av att jag ska fa kanna adrenalin och endorfin XXL. Jag sager bara en sak: LCHF ar super. Mar finfint och byxorna sitter battre, bra kombo helt enkelt. 
Bjuder pa en liten bild pa prinssessan som sitter med sin fina tutu jag gjort at'na. Sa himmla latt och ar hon inte fin sa sag? Har nasta gjort klart Noahs baseball gardiner, men bild far komma imorgon da jag har lite kvar att fixa pa de. Hall er till godo. LOVE

Kommentarer
Postat av: Susanne

Sötaste prinsessan jag sett med kjol som ett litet äventyr.

Vilka fina tomater och tur att det regnar nu innan vi kommer helt enkelt.

hoppas att gardiner blir bra.

Spännande att se.

Har anmält dig till att bli dagens blogg så om du blir det får du fler läsare.

KRamar om er alla gör mormor

2012-03-19 @ 09:41:44
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: maria frithiofsson

Hej..

Beundrar din blogg och dina barn,dom är så fina..

Jag är med LCHFAR, har bara tappat 3kg på 3,5 vecka,har tappat min lust för träningen och maten, jag får ge mig själv en spark där bak så jag kommer igång igen... jag fick din blogg adress av en vän till mig,för vi satt och prata om de här med och flytta till just USA, vilket jag och sambo håller på och planera,men har precis satt mig in i de här "gröna kortet".=)).. Mycket man måste läsa på känner jag innan man kan ta ett riktigt fast beslut och lämna de man har här hemma...

jag har hittat en den svenskar som har flyttat och läser derras bloggar,men du är den första jag skriver till,..



har en fråga: hur gjorde du? vad fick dig att flytta och hur gammal var du???



du behöver ej svara om du inte vill,men ja hade varogt glad om ja hade fått ett litet svar=), alltid lite lättare om man har någin på den sidan och della sina funderingar..



du får gärna maila mig:[email protected]



ha en underbar dag..



tack på förhand

Maria

2012-03-20 @ 23:03:37
URL: http://mariafrithiofsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0