Fridens lilja...


Min pappa Sigge fattas mig, eller alla oss syskon egentligen kan jag garantera! Nar jag var 6 ar flyttade vi ner till Skane fran Norrkoping jag, alla mina galna syskon och en alskad mamma och pappa. Manga underbara minnen fran min barndom har darfor praglats av skanes slatter och underbara sommrar. Pappa, min alskade pappa var alltid en aktiv man som garna tog oss med pa timtals langa prommenader och utflykter genom dessa fina landskap. Vi spelade badminton i tradgarden pa sommarloven, spelade boule, klattrade i trad och fick skrubbsar pa knana. Mina foraldrar hangde tvatt, vek tvatt, odlade potatis och jordgubbar, allt medans de fostrade och skotte 7 barn pa hemmaplan. Ja, underbara barndomsminnen spelas upp framfor mig och jag kan arligt saga att vi, alla mina syskon och jag fick en underbar barndom av min fina mamma och pappa. Vi hade det kampigt ibland, men sant har man egentligen ingen koll pa som barn. Darfor valde jag laten ovan mest for att jag tanker pa pappa och minnena vi fick tillsammans innan alderns host kom och Gud hamtade hem en mycket fin och alska man.   

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint skrivet, jag fäller några tårar<3

2012-03-14 @ 08:11:29
Postat av: Anonym

Ja vilka härliga minnen.

Minnen som man alltid skall ha gömda djupt inom sitt hjärta.

kramar

2012-03-14 @ 08:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0