Noah Michael Mendonca


Vilken fin, stark gosse vi fick i honom! En personlighet som lyser upp en mork varld, en vilja 1000 ganger starkare an stal, ett hjarta som gloder av passion. Kom ihag att ni sag det har forst, men den har gossen kommer att ga langt. Jag sager inte detta enbart for att jag ar Noahs mamma, utan for att han har det dar lilla extra. Han besitter en gava som ar fa forunnat; att kunna gora en galen av frustration samtidigt som han kan gora en stoltare an livet sjalvt. En sak ar saker, jag tror denna pojke har lockat fram nagra graa har pa skallen, men livet har fatt en annan dimension och varlden blivit en mer fargglad plats nu nar Noah fargat den i snart 3 ar, fargklick som han ar. Snart behover han mig inte langre, sa jag njuter i fulla drag av min alldeles egna, starka trotsiga, finaste Noah.
Vi langtar nu efter vara underbara tjejer som kommer hit om 32 dagar (Yes, nedrakning har borjat pa allvar nu!). Noah ropar ut i hogan skyn ibland: Momo, Margit, Carran, Jenny kommer mamma! Det basta han vet ar att hora att man ar stolt over honom, da skiner han upp som solen sjalv. Laten har far mig att reflektera en hel del och forsoka njuta av varje stund med barnen sma, trots att man ibland vill skrika och grata pa en och samma gang. Men ett som ar sakert, maste bli battre pa att inte bara vara nara rent fysiskt utan faktiskt vara narvarande med hela sjalen.
Ett onskemal fran Moncan, en av mina trogna lasare, ar att visa mer av mina "projekt". Sa darfor kommer har gardin"kappan" till Noahs pojkrum har. Eftersom jag ar en quiltare helt enkelt, blev det stora fyrkanter med basballtyg samt vanligt vita. Dar uppe pa blev det roda, stora baseballsommar i garn som jag broderade dit. Enkelt och gjort pa nagra timmar. Alla kan fixa detta, jag lovar!

Sitter i skrivandets stund ute i tradgarden, under altanen tillsammans med min goa buskille. Ar sa glad, for nyss kom forsta lilla Kolibrin pa besok och smakade pa det goda innehallet i tradgardens nya alster. Jag vet inte vad det ar, men man man blir helt lycklig av att se de sma varelserna. Fridfulla, lekfulla och sa exotiska att man nastan faller en tar. Hehehe, tramsiga jag ska satta punkt for idag. Glom ej bort att vara i stunden, hela tiden, precis med varje del av dig. Detta far bli dagens budskap. LOVE   

Kommentarer
Postat av: Susanne

Söta fina Noah som är full i bus.

Hoppas vi får se några små kollibrin med.

Längtar så jättemycket och det skall bli så kul.

kramar om er

2012-03-31 @ 08:08:06
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0