Pa g

Bara for att jag sa att denna lilla tjej valdigt sallan ar ar, kan jag nu meddela att hon igar kvall var just det. Ville inte ata och heller inte somna i tid. Vi gav'na faktiskt lite alvedon, da det kanske var natt som gjorde ont nanstans. Men ingen mat at hon, somnade kl 22:30 och sov gott hela natten till 07:30. Idag nu pa morgonen slukade hon sakert 200 ml "valling" och ar hur pigg som helst. Det ar bara de dar kinderna, ser ni sa otroligt roda de ar. Torra och flagnade gjorde de haromdan och nu det har. Har hort att det ar vanligt med dessa "vinterkinder" i denna knustorra okenluften. Smorjer med vasselin gor jag, hoppas jag far det i schack. Annars posar hon i sin ballerinakjol som jag kopte till'na for nagra manader sedan. Min sota lilla cupcake! Min granne har bjudit hela gatan pa mexikanskt knytkalas pa hennes garage-uppfart i eftermiddag. Detta ar en ganska vanlig amerikansk forteelse, alla ar bjudna, man tar med sig lite grubb, kakar pa plasttallrikar och bara gar omkring och minglar en helt vanlig onsdag. Ska bli skoj. Tankte gora nagot som kallas "seven layer dip" som ar typ bruna bonor, guacemole, cf, pico de gallo, majs och nogot till lager i en form som man sedan dippar mexikanska chips i. Mumma mumma. For min del far jag val kora lite gurkstavar eller morotter, men gott i alla fall. Sitter har och laddar infor veckans andra pass pa gymmet. Ar glad anda in i hjarteroten da jag kanner att jag ar pa g igen. Bart och jag har gomt var vag och ska inte ta fram den forrans om 1 manad igen. Till och med min man ar pa g nu igen och satsar helhjartat. Flukturerar ju en hel del fran dag till dag och dessutom ar detta ett satt att for mig inse att det inte ar sa jakla viktigt det har med kilo och gram utan att det faktiskt inte spelar nagon roll. Ar ju egentligen bara en siffra. Det viktiga ar ju att man gor en livsstilsomstallning, lever gott, tranar och kanner skillnaden i hjarnan. Sa smaningom kommer ju aven byxorna borja hanga lite och da kan man ju unna sig en liten shoppingtripp eller natt. Nej nu ar jag pa g mina vanner och det kanns sa jakla gott.
Nu nar min styv-farmor Brita dog sa insag man en del saker. Inget vara for evigt, kroppen ar bara ett skal, sjalen och godheten i manniskorna lever vidare och ar det enda som spelar nan roll. Man kan inget ta med sig sit man gar...

Kommentarer
Postat av: Liw- tävling på bloggen

Tänker att det skulle kunna vara scharlakansfeber, de kan ju få det tidigt och det är de klassiska symptomen. Kolla upp om det inte blir bättre.

2012-01-28 @ 23:29:30
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0