Miscelleaneous


Idag ar det Sondag och jag har manga jarn i elden som vanligt. Killarna akte till McDonald's och Noah fick nog ett Happy meal av sin pappa. Sen stack de till Jump street med en massa roliga inomhus trampoliner. Fick precis en mms updatering och det sag mycket nice ut. Jag har passat pa att pyssla lite har hemma, med disk och tvatt och andra lite trakiga masten medans lillan tagit en lang tuppis. Jag skulle vilja sy en massa, har ju kopt 10 nya monster (1 dollar styck maste jag kalla for en bra deal, eller?) pus en massa tyg som ligger och kallar pa mig borta i syhornan. Vill pyssla med min nya hobby: filmproduktion! Vill fixa och trixa med roliga saker...Men maste egentligen satta igang och soka jobb nu och fixa lunch.

Pa ytterdorren hanger en ny valdigt varig kran i form av hortencias och annat fint harligt, gront och skont. 25 grader varmt kan ju fa vem som helst att verkligen spritta av vargladje.

Lordagens middag hemma hos detta herrskapet bestod av en gudomligt god tilapia pa en badd av smorslungade artor och sugarsnaps. Uppepa gjorde jag en fin skagenrora med stora, handskalade rakor, farsk dill och citron. Till det ett gott, kallt glas Chardonnay och kvallen var som gjord. Njuter gor jag av all denna goda mat. Receptet hittat i LCHF pa mitt satt av Ulrika Davidsson, med min egen lilla twist pa det. Maste saga att detta ar en riktigt bra bok med en massa god mat. 3 recept har vi provat denna vecka och alla har varit en riktig hit. Till och med Noah har gillat det!

I fredags blev det faktiskt middag ute pa krogen med barnen och mannen. Jag sager bara, youtube! Funkar jattebra att spela lite klipp darifran for Noah sa haller han sig lugn och sansad. Bada barnen somnade i bilen pa vag hem kl 19:30 och bada 2 sov till 8 pa morgonen dagen efter. Lillan sov igenom bade blojbyte och pyamaspakladning pa vardagsrumsgolvet. Snart kommer Barts mamma Jolenen hit och passar barnen sa dessa tva paron kan fa spela lite mer Squash. Sen lagar vi nan god middag som tack for hjalpen. Njut er sondag vart ni an i varlden befinner er...kramar i massor

Kommentarer
Postat av: susanne

Så härliga bilder.

Härliga matbilder och jag kommer att köpa den boken var så säker.

Skönt med lite chill på helgen och bara mys i hemmets lugna vrå.

Vi käkade på Harrys med Ida i fredags och det blev uppskattat vill jag lova.

ha en fin vecka

kram

2012-01-23 @ 08:48:31
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0