Preschool


Sa har sag den har underbara varelsen ut alldeles innan forsta dagen pa preschool skulle borja. Som vi har pratat, langtat och plannerat for denna dagen och nu imorse var det da antligen dags. Nu fick han antligen packa  ryggsacken med Lightning McQueen han sa omsorgsfullt valt ut nagon manad sedan. Han var sa sprudlande glad och sa till mig nar vi satt dar i bilen pa vag till skolan: Mamma, NOAH ar stor pojke! Vi mjukstartar det hela med 2 dagar i veckan a 2 timmar, men avancerar om nagra manader nar det ar dags for "summercamp" upp till 4dagar a 4 timmar. Kan saga att jag och lillan njot pa egen hand hemma dessa tva timmar och kunde bara ra om och busa helt ensamma. Onskar sa klart det kunde vara nagra fler timmar, da Noah om nagon ar redo for att sta pa egna ben. Men eftersom man far betala allt vad barnomsorg heter med helt egna medel har borta blir detta en lagom start. Vi blev valkimnade av Mrs Cheree som ar Noahs larare och hon visade klassrummet. Han bara vinkade glatt och berattade for lararen att mamma inte skulle vara med Noah nu nar han ska vara pa skolan alldeles. Nar vi hamtade honom sa sprang Noah upp till tavlan och visade bokstaven W som de lart sig om idag. De hade hunnit med utelek, fatt snacks, ritat forsta konstverket med aven forsta betyget iform av en liten stjarna pa. Ja ni ser ju, skola ar det big time. Har drillar de barnen direkt. Men jag gillar't, struktur, ordning och reda liksom. Idag ar jag stolt mamma, extra stolt da min lilla pojke helt plotsligt blivit sa stor. Som han gillar't dessutom. 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Mormor är så stolt med och jag kommer osökt in på när du började skolan. Oj vad tiden går.

Så duktig Noah är och vilken söt bild så mormor verkligen smälter.

kramar

2012-02-29 @ 19:18:17
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

Sicken fin bild på noisen, duktiga o stora killen nu ju, love u<3

2012-02-29 @ 20:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0