Medans jag satt bakom en stjarna och fes...


Min mamma har under alla mina ar pratat och delat med sig av soliga och underbara minne fran tiden da min angla-bror Daniel fortfarande fanns pa jorden. Nar han var 5 ar ville Gud hamta hem sin vackraste och renaste lilla angel och Daniel omkom i en tragisk olycka. Men tanka sig att hans karleksfulla liv skulle leva vidare i alla hans syskon. Men visst ar konstigt att man kan kanna en manniska sa levande trots att man aldrig delat en enda dag pa jorden tillsammans? Laten om "Pappersdraken Puff" Har under min barndom kommit upp och varje gang har mamma berattat om Daniel och storebror Rickard och om hur de blivit sa glada just da den spelade. Daniel myntade uttrycket: Medans jag satt bakom en stjarna och fes (innan han var fodd), som samtliga av oss i familjen drar till med vid passade tillfallen. Det ar aven fran Daniels uttryck da han slog sig, som han starkt alltid sa: Tarzan grater inte! Darfor kallar jag idag min son for Tarzan da och da som ni vet! Ja, visst lever han vidare min alskade angla-bror och tack vare musikstycket ovan om mojligt lite tydligare...

Kommentarer
Postat av: Susanne

Tack allra finaste Josse för detta fina inlägg.

Jag minns och mina tårar rinner ner för kinden.

Snart fyller Rickard 40 år och Daniel har varit en ängel i 33 år.

Tänk vad tiden går och en liten påminnelse bara och det är att ta vara på varje ögonblick och njut.

varma kramar Mamma

2012-02-29 @ 19:24:28
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0