Det lilla gor det...

Har idag varit och kikat pa en preschool at Noah har precis bakom husknuten min. Sa fin skola vill jag lova och Noah blev helt lyrisk. Han ville inte lamna och jag fick muta med en ny leksak. Hoppas han kan komma in den har terminen, ska fa besked pa fredag om det eventuellt finns en liten lucka till en liten Tarzan. Han fick en liten tagbana idag for att han varit duktig pa sistone, mycket mer medgorlig. Hur kan ett litet litet tag gora en liten kille sa glad? Ja, mina vanner detta ar godis for mamma-hjartat, att se sina barn sa glada!
 Har precis slukat nagra skivor sharp cheddar ost samt en helt underbart god smoothie. Noah och jag har fikat lite har tillsammans i eftermiddag medans min lilla Dilly sover. Hon ar fortfarande inte helt kry och har fatt nagot trakigt ogon-joks nu ocksa. Vill bara tipsa om en produkt som jag sjalv fick tipset av min granne att prova, namligen Kokosnots-mjolk. Ibland kan jag tycka att all fet gradde/mjolk kan kannas lite bastan, sa nu har jag provat denna underbara helt ekologiska produkt och kan saga att jag ar hooked. Smoothies med skogsbar, fet naturell yoggi och sa lite kokosmjolk och resultatet ar ungefar som gelato, italiensk glass. Suverant gott och frasht. Funkar ocksa perfekt i kaffet och smakar mjukt och lite sott. Mina barn, sarskillt Delilah alskar denna dryck ocksa, far dricka det istallet for ersattning och valling (finns ingen valling har i detta landet) mer och mer da hon nu ar aldre och ater battre. Efter att ha finlast innehallsforteckningen till ersattningen som i alla fall har bygger pa mini-skummjolks-pulver???? plus en massa andra i mina ogon helt onodiga tillsatser, sa strider det mot mina varderingar om naturlig och riktig mat, sarskillt till de sma liven. Sa denna kokosmjolken kommer definitivt att finnas hemma i var kyl framover. Missforsta mig inte, men mina barn ater ocksa en massa "skitmat", men har jag tid sa valjer jag klart bara det basta!   

Forsta denna morsas lycka nar jag far en timme framfor datorn for lite hang pa natet. Jag bara alskar Pinterest och har sa jakla svart att slita mig nar jag val kikar in dar :) Annars vantar 2(!!!!) ljuvliga nya tidningar som ska luslasas. Lyxade till det med 2 tidningar idag da jag kanner mig inspirerad att inspireras. Bart kommer snart hem fran jobbet och jag funderar pa att sticka ivag en timme till mitt favorithak: Gymmet! Det ar fortfarande bara pa fundera-stadiet sa vi far se om jag pallar nar det val galler. Vill helst trana pa morgonen men eftersom lillan ar liten sjukling sa ville jag inte dra med henne till barnpassningen. Som jag flummar nu kanner jag! Njut eran dag mina vanner, vart ni an i varlden vander.   

Kommentarer
Postat av: Susanne

Älskar smoothies som du och Nois vet

2012-02-24 @ 19:54:33
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0