Minding my own business


Just som nar jag stod och holl pa med natt i koket, kommer den har lilla tjejen inmarcherande och joinar mig. Hon har alltsa legat inne i vardagsrummet pa en filt pa golvet och tagit sig ut hit till sin alskade mamma.
Katrinplommon fick hon till efterratt i garkvall och det hamnade precis lite overallt. Dricka vatten ur flaskan gar bara bra men provar man nagot annat sa spottas det och frases.
Fick bli raka vagen ner i plurret for lillan och Noah stod pa forsta parkett och tyckte det var sa skoj att se henne i handfatet. Men ar man liten sa far man plats i det mesta. Noah forsokte satta sig i handfatet bredvid han med, det lillasyrran ska gora ska han med. Ibland staller jag lillan pa min mage och tror ni inte Noah vill det med. Det ar bara det att han vager 15 kg. Ibland ar det svart, man vill vara liten samtidigt som man vill vara stor och stark, knasiga Noah.
 
Idag ar det fredag och jag tror jag drar mig till gymmet idag. Barnen kanns glad och utvilade och kanske kanske att jag slipper kampa som en galning med Noisen. Lillan gar ju bra for det mesta, sa latt och easygoing hon e. Symaskinen gick varm har i gar och kommer formdligen gora i helgen med. Funderar pa att kopa tyg till en sjamansklanning till lillan. Har maga ideer och tankar kring nya projekt nu med en symaskin i huset. Basta tiden pa dygnet ar nar barnen tar en nap samtidigt, vilket inte hader allfor ofta numera. Noah har i princip slutat med tupplurar men da passar det bra att satta pa TV och bara lata honom sitta tyst och vila. Da passar jag pa att tillverka mina vanner. Det ar mammans tid i detta huset. Tankte unna mig en pedikyr nu i helgen ocksa, bara ge mig sjalv lite egentid. Jag kanner att man ibland ger och ger av sig sjalv och glommer bort att varda sig sjalv i allt smabarnspyssel. For att man ska kunna vara en glad mamma/ fru maste man nog ge sig sjalv lite tid, om det bara ar bakom symaskinen. Hur ser erat fredagsmys ut? Vad gor ni for att varda er sjalva?  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0