Hjärtegryn


Mina sma Hjärtegryn hittar varandra mer och mer. Noah alskar sin syster det vet jag. Hor han henne pipa lite i babymonitorn springer han in i hennes rum och upp i hennes sang och ropar: Dejaja morning! Han har lite svart att halla sig ifran just leksaken som hon sitter och haller i och vill sa klart ha just den. Men annars kommer han och berattar for mig om Delilah ar ledsen eller om han ser att lillan ar pa vag att krypa. Han ar valdigt man om henne. Nar vi gick till lekplatsen haromdan och nagra flickor kom upp for att tilla pa lillan var Noah mycket noga med att beratta att det var hans baby och hans mamma. Han har borjat hamta alla vara kuddar och lagger de runt Delilah, sen ligger mina 2 gullungar och busar och leker pa golvet bland alla dessa kuddar. Pussas och kramas ska det ocksa goras. Lillan blir helt overost av karlek. Klart att hon ibland kan bli lite chockad da karleken kan vara lite hard och bordus fran en storebrors hall.
 
Sitter har nu denna onsdags morgon och smuttar pa min "lilla" latte. Delilah har vaknat for mat 3 ganger i natt och jag kan nog vara saker pa att det berodde pa vaccinationen hon fick igar. 3 sprutor i laren blev det och lillan blev sa arg och rod i huvudet som en tomat. 5 sekunder senare nar hon val fick komma upp i mammas famn var allt frid och frojd igen. Men ont gjorde det i mitt hjarta i alla fall. Hon vager 6,6 kg och ar 64 cam lang sa visst vaxer hon. Hon fick mycket berom av var Dr da hon visade upp sina senate konster, att sitta och nastan krypa! Stolt som en tupp blev jag sa klart! Hon somnade som en stock och sov en 3 timmars tuppis, vaknade arg och varm och fick lite alvedon av sin mor. Fick sitta och titta pa nar jag lagade mat och var glad som en larka. Fick lite smakportioner till middag och blev annu gladare. Sen i med bada barnen i badkaret  for skitig blir man nu nar man ater riktig mat

Gissa vad jag gjorde igar? Men hjalp av Noah sa sa klart! Sydde, hela langa kvallen! Bart bestallde en transformator till mig som gor att min symaskin fungerar har borta i staterna. Jag blev sa jublande glad nar jag sag att den fungerade att jag nastan fallde en tar. Noah tyckte det var sa spannande och hjalpte mig genom att saga vilka motiv mina tyger hade. Alla sam overblivna lappar fick han i en lite hog och tyckte det var sa kul att sitta dar och pyssla med mamma. Jag har glomt bort hur ont det gor i ryggen efter en stunds vid denna maskin. Antar att det beror pa att man ar sa koncentrerad. Men nu jaklar ska har sys mina vanner. Om ni bara visste sa glad jag blir nar jag far skapa mina vanner. Plannerar pa att aka upp till Bart farfar och hans fru utanfor San Francissco asap, dels for att umgas med gamlingarna men dels for att de kan hjala mig quilta mitt overkasst.
 
Ska man vaga sig pa att sticka till gymmet idag igen da? Tranat 2 ganger allaredan denna veckan men far kampa med en skogstokig och alldeles ledsen Noah som verkligen inte gillar barnpassningen. Sa fort jag lamnar blir det bra men innan ar det inte alls kul. Jag vet att det blir battre ju mer ruttade vi blir pa att ta oss dit sa det galler val att vara ihardig bara. Men idag ar lillan lite ledsen och sitter just nu pa golvet och ropar pa sin mamma. Kanske hon har det bast av att bara mysa med mamma idag och bara chilla. Godaste tonfisksalladen gjorde jag igar till lurre i alla fall. Hemagjord dressing, agg, avocado och en massa annat gott. Gillar att man far ata sig matt och belaten och anda ga ner i vikt. Det gar bra nu, vinden har vant! 

Kommentarer
Postat av: Susanne

vilka fina hjärtegryn du har.

Roligt med symaskinen att den numerar finns hemma hos dig och bli använd i stället för hos moi.

ha en fin dag och lappa försiktigt

kram

2011-09-29 @ 10:02:36
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0