2 armar till tack

Gissa vem som idag har funnits pa jorden som ett underbart sprudlande solsken i hela fem manader? Jo var fina fina Delilah Rose Maria! Hon sprider leenden som ringar pa vattnet och alla smalter nar de ser denna ljuvliga lilla varelse. Hon ar sa full av liv och gor sin mamma och pappa mycket glada var eviga dag. Sin storebror med for den delen. 2 sma tander har tittat fram i nederkaken och att sitta upp och leka med Noah tycker hon numera ar supperkul. Hon star numera i krypposition redo att ta fart vilken dag som helst. Tror hon har sa brott da hon har sa mycket att utratta har i livet, sa mycket bus att busa och sa manga lekar att leka. Hon skrattar mest hela dan, ibland riktiga gapskratt som en bubblande sockerdricka. Varje gang hittar det ratt in i sjalen och det smittar av sig vill jag lova. Hon ar oftast nojd att leka pa filten pa golvet men ibland finns det ingen battre plats an just i mammas eller pappas famn. Nar hon ar riktigt glad sprattlar hon som en fisk pa land eller slar med handerna vilt omkring sig. Av ren gladje sa klart. Tank vilket mirakel att vi fatt turen att bli foraldrar till ett litet solsken som just varan Silly Dilly. Jag ser fram emot sa manga fler dagar, manader och ar tillsammans med min dotter.
Ja, ibland hade det varit bra ska ni veta! Med andan i halsen far man slanga i sig middan for att sen passa pa natt barn som behover min uppmarksamhet. Det har bloggandet tar ibland en hel timme eller sa att anns slanga ihop ett litet inlagg da jag oftast maste avbryta femtielva ganger da det ar nan som ska ha mat eller en bajsbloja som ska bytas. Pjuuu sager jag bara! Forsokte mig pa att trana pa gymmet igar ocksa, men knappt efter 2km lop fick jag springa ner till barnpassningen och denna gang en gratandes Noah. Ar det inte den ena sa ar det den andra. Igar kvall satt jag uppe till 23 och passade pa att fa lite egentid nar samtliga familjemedlemmar gatt och lagt sig. Skont och tyst med bara TV surrandes i bakgrunden. Jag satt och skar till de sista till mitt lapptacke som kommer bli ett ovekasst till Bart och min sang. Nu maste jag bara bestalla ratt sladd till min Husqvarna som fatt komma hit fran Sverige. Den bara vantar pa att fa bli anvand. Att sy for mig ar balsam for sjalen och nagot jag prioritera hur trott och hur mycket annat i vardagen som pockar pa min uppmarksamhet. S nu vet ni det! Jag sander en massa karlek till er mina foljeslagare    


Pussar pa er mina godingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0