Spela Allan


Lillan snorvlar vidare stackarn. Pigg ar hon anda och kryper rundor har hemma och utforskar, men snorig och lite febril ar hon allt. Ogonen ar svullna och roda men glad ar hon anda. Jag borde egentligen vara dodstrott med tanke pa att hon hallt pa att boka rundor x antal ganger aven i natt, men jag bara gar och funderar, filosoferar och klurar pa saker och ting. Kanner att forandingens tid ar har, jag vet inte exakt vad an sa lange men sakta och sakert formas det fram. Jag kanner mig positiv och stralar av framtidstro. Flum? I know, but I don't give a damn!
Jag kanner att jag vill bli lite mer kvinna och inte bara smabarnmamma. Kopa lite nya, sexiga klader som passar min nya "lite" smalare kropp. Har gomt mig i pylsiga klader innan, forsokt dolja valkarna. Men nu ar det dags for andring. This momma needs to feel like the hot one she is! Har borjat titta lite pa jobb ocksa for att se vad faller mig i smaken. Jag har ju alltid haft som mal att bli bvarnmorska och hoppas sa smaningom att jag kan fa ett jobb pa forlossningen over here. Har ar det ju vanliga syrror som jobbar dar tillsammans med lakare sa varfor inte prova och se om man gillar't. Kanner att jag vill vli behovd pa ett annat plan an hemma, ar en arbetare och kommer alltid att vara. En kombination av mammalivet och arbetslivet ar val det ultimata da jag sa klart alskar mina barn och inte vill ga miste om deras barndom genom att arbeta bort den.
Nar det galler den har mannen far jag helt enkelt sluta tanka att det ar sa jobbigt just nu. Ni vet ju alla att universum hor allt man tanker och gor, negativitet foder negativitet och sa aven det motsatta. Maste helt enkelt "choose my battles" nar det galler Noah. Man maste uppfostra i alla situationer, da sliter man ut sig i fortid for sjutton. Lata det vaxa fram ska jag gora och fa honom "tro" att det ar han som far valja. Man far ju inte glomma att han utvecklas till en egen individ just nu och inte en forlangning av sin mamma och pappa. Det ar ju darfor granser ska testas precis hela tiden. Nej, jag ska andra mitt tankesatt helt enkelt. For han ar ju sa goo min lilla Noah och har en helt underbart bubblig personlighet som kommer ta honom langt i framtiden. Han har val helt enkelt for mycket MIG i sig och da klashar man ibland helt enkelt.
Ja, ni hor ju! Har manga tankar i min lilla skalle som far rundor. Men utover detta snurrar livet pa i sin vanliga takt...superfort! Tvattade heltackningsmattan i vardagsrummet igarkvall (?). Jag vet att jag ar lite knasig, men har man overskottsenergi kl 21:30 ar det ett bra satt att fa utlopp av den. Var extremt taggad att trana i  morse men eftersom lillan inte ar fit far fight far man helt enkelt vanta. Blir att utratta lite arenden i alla fall i slaptag av 2 sma barn. Vi far se hur det gar men skam den som ger sig. Njut av er dag mina fina for det ska jag gora med mina andra fina.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är så duktig Jos och en sån underbar inspirationskälla. Snart hittar du rätt och kommer få den bästa kombon av jobb o familjeliv. Glöm inte att ni alltid är välkomna hem till lilla kalla Svedala närhelst ni vill. Lov u nu o föralltid=)

2011-10-25 @ 20:14:51
URL: http://yogajenny.blogg.se/
Postat av: Susanne

Underbara fina Josse, jag undrar varifrån du får din energi ifrån?

Du är helt enkelt fenomenal med att vara mamma till två små underverk och försöka träna och hitta kvinnan i dig själv.

Saknar er så det gör ont ända in i hjärteroten gör jag,

Tårar, tårar och åter tårar för att ni är så långt borta. Hoppas Dilly snart blir bra igen!!!

Kramar mamma

2011-10-25 @ 20:22:55
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: jossan

Min fina mor och underbara syster! Ni inspirerar mig och själva livet ger mig energi! Jag älskar er med av hela mitt svedalska hjärta

2011-10-25 @ 22:50:49
Postat av: Ida

Söta Dilly o Nono!! <3 :) Du kämpar Josse så mycket over there!! Stolt här hemma.. miss u

2011-10-26 @ 18:36:04
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0