Pinglan och Tarzan

Dilly har varit sjuk har i natt. Vaknade sakert 5-6 ganger och var ledsen och snorvlig. Hon ville komma till mammsen for att sen somna om. Slutade med att hon fick ligga kvar tatt tatt bredvid mig. Kande sig nog tryggare dar an ensam i sin sang. Fick ge alvedon nan gang da hon kandes varm och inte alls var glad. Vaknade nyss gjorde hon och klockan ar 09:30, ar mycket battre vilket ar skont. Noah ar snall och vaknar for de mesta vid 8 men just idag kande jag mig klubbad nar han kom intrippandes och fragade efter daddy. Men efter en kopp kaffe och en harlig barsmoothie kanner jag mig redo for denna nya helt underbara dag. Mandagar ar oftast lite jobbigare for mig da jag saknar alla hemma i Sverige som en tok och vardagens alla bestyr ar har igen. Men det kommer bli en bra dag, det ska jag se till.
 
Tro nu inte att lillan tar nappen, men visst ar hon sot i sin skelett PJ som till och med glows in the dark, perfekt till Halloween som ligger precis bakom hornet nu. Jag kan fortfarande inte forsta att detta aret gatt sa fort, lite labbigt nar man tanker pa det. Jag onskar jag fick besoka min pappas grav nu nar Alla Helgons snart firas pa hemmaplan. Hoppas mina syskon kan ga dit och halsa lilla pappa fran mig. Tanker pa honom mycket nu for tiden! Onskar han fick traffa mina fina ungar, han hade alskat de.

Bart gjorde nagra push ups pa pilatesbollen och rullade fram till lillan som garvade sa hon nastan kiknade.

Har har ni lite av helgen som varit i bilder. Symaskinen har akt fram och lillan har fatt en Ballerinatopp till Halloween. Tog sakert hela 10 minuter att knapa ihop den sa det var inget markvardigt, men ack sa sot anda!
Min busiga 2 aring som jag "stangar mig blodig" med nu for tiden vill garna ta allt som lillan har. Darfor aker numera hennes harband och rosetter pa aven hans skalle. Det har med trotsaldern forstar jag numera helt fullt och klart och kan arligt saga att jag har gratit ett par ganger forra veckan da jag varit sa trott pa att tjata och truga pa att fa Noah att gora som jag vill. Sasom att kla pa sig, ata, plocka upp efter sig, tvatta handerna efter toabesok eller ja i princip allt ska har Tarzan trotsa om. Jag blir tokig! Nar borjar de bli lite mer fogliga? Emellanat ar han gudagod men for det mesta ser jag svart. Han ar sa envis och hans personlighet har altid varit valdigt stark, men da kanske ni kan forsta hur tuff han blir nu nar han gar igenom denna fas i sitt liv. Pjuuu...Gud ge mig kraft och talamod att klara av detta. Tror kanske att han ar lite understimulerad har hemma med mig och lillan. Han om nagon hade passat sa superbra pa dagis. Just for att han ar sa jakla aktiv och hur mycket vi hittar pa sa far han inte nog. Blir dagis for honom iborjan pa nasta ar da jag borjar jobba lite smatt.

Blir har attakerad av 2 busfron samtidigt. Delilah ar sa gullig hon som ska vara med pa ett horn hon med. Noah med sa klart! Lite svaris ar han allt och ser han att jag busar med lillan sa ska han ocksa det sa klart. Vi har bara chillat i helgen. Jag har scrappat sa fingrarna glott och Bart har underhallit barnen. Jag hoppas pa att fa sy lite mer for jag kanner kreativiteten inom mig. Ha en wondeful mina vanner. PS: Noah ropar fran badrummet och har formodligen last in sig. Jakla busunge, som han busar! Jag blir graharig och aldras i fortid, mina nerver ar redan svaga!  

Kommentarer
Postat av: Cissi Widenäng

Hej!!

Läste ditt inlägg och förstår precis vad du menar med måndagar. Jag kände likadant idag, helgen gick förbi alldeles för fort och jag saknar alla där hemma... När jag läste detta tänkte jag, men det e ju självklart att jag känner såhär. Så tack för den insikten :)

Hoppas tisdagen blir bättre, du inspirerar mig fortfarande så mycket varje dag ska du veta! Sluta aldrig skriva bloggen!! Kraaaam

2011-10-25 @ 04:29:31
URL: http://www.ceciliawidenang.com/
Postat av: Susanne

Underbara barn och barnbarn.

Gråter efter vårt samtal och jag kan inte med ord beskriva hur mycket ni fattas oss här hemma och när jag tänker på lilla söta Delilah har jag inte ord att skriva hur mycket jag saknar denna lilla flicka. Hon är en stor del i mitt liv men så långt borta så det är inte klokt.

Älskar er ända till månen och tillbaka och flera varv runt jorden.

kramar mormor

2011-10-25 @ 20:26:16
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: jossan

Wow så glad jag blir av era otroligt fina ord till mig! Tusen tack, you make my day

2011-10-25 @ 22:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0