Phoenix zoo


Igar foljde vi med en granntjej och hennes 3 flickor samt hennes syrra och pojke till Phoenix Zoo. Det var verkligen sa himmla trevligt och mysigt pa alla satt och vis. Men ack sa varmt det var. Nar ska hosten komma till Arizona kan man undra? Lillan fick solkram och solhatten satt pa plats. Men hon ville inte sitta i vagnen utan hanga nara mamma i BabyBjornen sa hon och jag klistrades ihop i varmen. Noah hade myror i brallan som vanligt sa eftersom jag sjalv hade barnen ute pa sadana har tillstallningar fick Noah mitt nummer skrivet pa armen. Man vet liksom inte i ett obevakat ogonblick om han skulle virra bort sig i folkmassorna, usch hemska tanke. Jag kunde inte riktigt njuta av att se alla fina exotiska djur da jag hade mina 2 sma anglar att halla ett oga pa. Men allas favorit var nog orangutangerna som svingade loss och underholl oss vill jag lova. Inte det lattaste att klicka bilder med andan i halsen och svettet rinnandes i pannan, men ni forstar ju sjalva principen. Zoo ar zoo liksom! Noah hade mycket kul verkade det som och sprang omkring och busade med tjejerna. 4 timmar gick vi omkring och kollade pa allt skoj och efter en stund akte badbyxorna pa Noah och de andra barnen da det fanns en "splash pad" att svalka sig i. Laskigt var det dock da det var sa manga barn. Man visste liksom inte riktigt om Noah var ok hela tiden da han forsvann i folkmassorna nagra ganger. Lillan och jag svalkade fotterna vi med och sen satt vi mammor i skuggan och chilla medans ungarna busade vilt i vattnet. Det var duktigt skont att satta sig i en kall bil med AC efter denna dag vill jag lova. Hem och ta det lugnt nagra timmar, lillan somnade och sov 2-3. Hon maste varit helt utmattad efter den heta persen pa zoo. Vi motte upp Bart inne i Phoenix pa kvallen och kollade in nar han och hans kollegor spelade softball. Ingen vila for mig dock da jag fick springa efter en skogstokig Noah som skulle kolla pa alla matcher utom daddys. Naja, man ar val smabarnmamma eller?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0