Mer Yosemite

Maste ju bjuda pa fler bilder pa var lille trip till Yosemite forra veckan. Det var ju sa troligt vackert och bade Bart och jag vill tillbaka ASAP. California ar sa mycket mer an strander, Hollywood, surfning och kandisar. Naturen ar helt magisk. For att komma hit korde vi med bilen pa vagar som slingrade sig langs med berghallarna och jag kan helt arligt saga att jag hade typ dodsangest over hur svindlande det var. Jag fick helt enkel blunda och lastsas som om ingenting for att inte ma illa. Konstigt jag vet! Men oj sicka vyer, sa otroligt vackert. Sma byar med nagra hus visade sig plotsligt mitt ute i ingenstans, langt fran civilisationen. Gamla sota sma hus, lite spokligt att bo sa langt bort fran ingenting men samtidigt befriande.  

Vi stannade nere i Yosemite Valley dar det var en hel del andra turister. Sma sota hotel och talt i massor fanns har nere. Vi kopte mat pa en allt i allo affar och till och med jag kunde smaska i mig god mat helt i min smak, kycklingklubba och cola ligt. Yosemite falls var fint aven pa nara hall. Bart och Noah klattrade bland stora klippor och stenblock for att komma narmare vattnet medans jag och lillan satt och mos och ammad pa lagom avstand till fallet.

Massor med sma och stora ekorrar sag vi och som har aven en liten Blue Jay. Radjur kom gaendes bara en 10 meter ifran oss helt lugna och stilla. Lillan var pa ett stralande humor och var otroligt snall och duktig. Men inte ar det sa kul att sitta i bilen sa lange som vi gjorde, da knorrades det en del fran lilla Dilly. Men annars bara smil och skratt fran henne. Noah var pa bushumor och tur att Bart fanns med som kunde kuta efter honom. Han ville liksom se och kanna pa allt precis pa samma gang.

Har ligger en fallen Sequoia och ni kan ju bara skymta de megastora rotterna bakom mig. Maktiga trad de dar. Vi var alla mycket nojda med vara lilla minisemester, synd bara det tog slut sa fort. Underbara stunder som vi numera bar med oss i vara hjartan!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vilken underbar miljö och vilket paradis.

Tack för samtalet igår och jag saknar er så mycket så det värker i mitt hjärta.

kramar mamma

2011-10-24 @ 18:37:32
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

så fina bilder:) skype snart? jag e inloggad på kvällarna i sverige så kanske vi kan snacka litta, om du har lite tid över dvs:)Hoppas ni mår bra systeryster..miss u, love u. posskram

2011-10-24 @ 18:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0