Marley Petting Zoo


Har ju glomt att visa bilderna pa sondagens utflykt till Marley djurpark. Alla djur som fanns har ar alltsa sa kallade hittedjur, misshandlade och overgivna! Det fanns en massa djur men de roligaste var kamelen James, Zebra, jatteskolpaddna och de sma, kanguru, overviktig gris, en stor hemsk tjur mfl. Man fick kopa mat och mata de med skedar som hangde pa stangslena. Vi var de anda dar da det var 1 timma kvar till stangning, sa vi fick en privat tour av personalen som alla jobbade volentart. Bra garning att stotta organisationer som dessa och roligt for Noah som var modig att mata djuren utan sked. Trodde att tag att kamelen skulle bita tag i Noah men han var sa snall sa. Varmt var det, narmare 40 grader och man blev allt lite knasvag att promminixa rundor i denna hetta. Roligt att hitta pa lite roligt med familje ibland. Bilderna tala for sig sjalv.

Hej pa er! Jag ar sjuk idag, typ andra gangen pa 2 veckor som jag far typ influensa symtom efter hard traning! Megaskumt. Igar kvall hade jag feberfrossa och ont i hela kroppen. Musklerna var sa omma att jag knappt kunde fungera normalt. Sen i natt har jag haft sanna dar knepiga feber drommar och svettats och frusit om vartannat. Jag vet inte vad det beror pa, men konstigt ar det. Har varit inne och googlat runt lite pa detta fenomen och det visar sig vara fler som upplever samma sak. Overtaning helt enkelt!
Delilah fortsatter vakna 3-4 ganger per natt och jag har ingen aning om varfor. Hon vaknar for att kaka men somnar om efter typ 5 minuter. Igar nar vi skulle lagga oss hade hon spytt ner sangen med 2 stora flackar och lag helt bar i detta kalla ackliga. Kan hon vara forstoppad? Bajsar inte alls ofta sen vi borjat med smakisar. Tips fran nagon van morsa har inne mottages garna. Tror kanske att mjolken min sinar och att hon helt enkelt ar hungrig. Det kanns skumt att amma henne nar man kanner att brosten ibland ar "tomma" men hon vagrar allt vad flaska och napp heter. Det hander ju mycket rent utvecklingsmassigt med henne just nu sa det kanske ar darfor hon soker mer narhet och trygghet fran sin mamma. Ja, man klurar nastan jamt som smabarnmamma och vill ju sina barn allt val. Man ororar sig alltid over sina sma anglar.  
Jag far val ge mig ut pa en prommis till lekplatsen eller natt idag, trots att jag hellre hade velat stupa i sang. Men ni vet ju hur det ar med en uttrakad 2 aring, maste aktiveras. Men det basta ar att temperaturen har sjunkigt rejalt nu de senaste dagarna, kanske bara 25-30 grader och sa himmla underbart. Alla drar suckar av lattnad och ljublar over att hosten ar pa intagande. Men vi maste hitta pa natt, annars borjar Tarzan att svinga i lijanerna snart. Ha det gott sa ska jag forsoka ha det samma, trots omstandiheterna :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haj!

Tat lugnt med träningen sis...hoppas du blir bra snart,saknar dej gom! Puss

2011-10-06 @ 21:11:35
Postat av: Helena Winther

Man ska inte träna för hårt i början när man lagt om kosten så radikalt som LCHF innebär. Ge din kropp lite tid. Kör korta pass, 20-30 min. max...och pressa dig INTE till spykänsla utan bara precis innan mjölksyra. (Det har min PT sagt gör bäst nytta ;))...och så kanske bröstmjölken kommer tillbaka lite..;)

Deliliahs mage: Häll i olja i hennes smakiskar så tarmarna får lite smörja + mer vätska (vatten) bredvid. Du kanske kan ge henne hemmagjord välling ur pipmugg eller direkt ur glas/mugg om hon vägrar flaska? Till natten iaf. Tror precis som du att hon vaknar för att hon är hungrig.

Hoppas ni båda snart är tillbaka på banan!

KRAM!

2011-10-07 @ 09:01:36
Postat av: Susanne

Hej finaste Josse!

Lyssna på kroppen och ingenting annat.

Försök ta det lugnt och du är bra ändå.

Lite katrinplommonpuré är bra för magen att komma igång.

Så vad beträffar flaskan! Träna varje dag och varje mål och så vinner du så småningom, jag lovar

kramar från mamma

2011-10-07 @ 09:06:02
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0