Flunzan


Barnen vaccinerades igar mot arets flunsa. Alla gor det har sa det ar bara att lyda raden och gora det vi med. Lite tandagnisslan blev det men 2 sekunder senare glomdes det bort och Noah var glad att fa ett klistermarke. Passade pa att vaga lilltosen ocksa och kan nu meddela att hon vager 7,2 kg. Det tar sig! Lillan tog 3 flaskor ersattning under dagen igar och mina tuttar var stl XL ett par ganger sa amma far vi gora lite till tror jag allt. Jag gjorde supergoda kottbullar till middag, med champinjonsas och kokt broccoli och blomkal. Ett tips om man inte redan gor det ar att riva ner en zuccini i kottfarsen, blir riktigt saftiga sma bullar pa detta sattet plus att man kan trolla ner lite gronsaker i misstanksamma 2 aringars magar ocksa. Hade i lite soltorkade tomater och vitlok med och det blev superdupergott. Har trykt i mig 5 skovor knaperstekt bacon till frukost och smuttar just nu pa min andra kapp koffe. Lillan strulade rundor inatt sa det behovs kan jag saga. Bart hade gjort en stor kanna till mig innan han akte till jobb i morse, min snalla man. Idag ska jag till gallerian och kidsclub med barnen, Halloween-festligheter for hela slanten och kostymerna aker pa for 1:a gangen. Fick till ett pass pa gymmet igar ocksa, hela 50 minuter innan de ropade pa mig i hogtalarna. Tyvarr var det Noah som fick stryk 2 ganger av en och samma pojke sa de tyckte vi skulle ga hem sa att Noah inte skulle bli radd och inte vilja komma igen. Ar det inte det ena sa ar det det andra. De tyckte sa synd om Noah och tyckte han var jatteduktig som inte slog tillbaka en enda gang. Naja, fick till ett skont benpass med en hel del mage mellan ovningarna. Far helt enkelt lara mig att bli mer effektiv nu nar jag tranar med bada barnen, vilket i och for sig ar battre for mig .Bliderna ar fran i veckan och en lekplats som BADA barnen numera uppskattar. Lillan ar sa sot nar hon sitter och pillar med saker har hemma. Sa himmla mini och liten, kolla bara. Okej, ska sluta flumma nu och fixa iordning mina Halloween barn. Ha en spootacular day. Pussar 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Oj vad hon växer det lilla livet.

Vilka goda köttbullar du gjorde. Blir riktigt hungrig.

Ha en fin dag med barn och träning och en härlig fredagkväll

kramar Mamma

2011-10-28 @ 11:20:18
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0