Sötnöt


Min stackars lilla tjej fick nagot konstigt eksem i ansiktet nu for nagra dagar sedan. Lite off har hon varit i 2 veckors tid sa jag tyckte att det fick bli ett besok hos Doktorn. Dubbelsidig oroninflammation plus 2 tander som kommit upp nu de senaste dagarna kanske kan forklara det hela. Inte for att hon klagat eller sa, bara varit lite mer kanslig och jag har haft en kansla i mitt mamma hjarta att det inte statt helt ratt till. Vi fick antibiotika till henne. Utslagen ar battre ocksa sa det ar skont. Lillan fick folja med pa lite shopping igar medans killarna stannade hemma. Jag satte pa henne denna sota outfit som hon fick av sin farfar redan nar hon lag i min mage. Hon brakar fa manga blickar pa sig min lilla tos, men igar var det helt makalost. Alla stoppade oss och fullkomligt utbrast sa sot hon var. Eftersom hon charmar alla med sitt smile sa blir de om mojligt annu mer crazy. Hon gillart lillan, att charma! Nu tror jag att det ar slutammat for min del, kanns bittersweet vill jag lova. Klappar hander gor hon nu hela tiden min lilla tjej, maste filma och lagga upp. Hon har aven borjat dansa, eller digga till musik kanske jag ska saga. Jag ar ju lite tokig av mig och dansar ibland loss i vardagsrummet och lillan fullkomligt alskar att se pa mig da. Hon ler och skrattar, klappar hander och nu aven dansar hon MED mig. Far val forsoka fanga det pa film ocksa sa att ni ocksa kan charmas av min dotters utstralning. Me love a lot.
Hon ska sta upp nu for tiden. Pa soffan, pa disskmaskinen, mot vaggen! Ja hela tiden! Ibland trillar hon och som ni ser pa denna bilden slar hon sig gul och bla. Bloklockorna och flasklapparna avloser varandra. Det gor ont i mig nar hon grater sa tararna sprutar, men jag antar att vi lar oss genom att ga pa nitarna i livet. Nackdelen med att vara sa tidig med allt ar val att hon fortfarande ar sa mini och far sla sig mycket for sin unga alder. Min duktiga fina Delilah, som jag alskar dig. Har inhandlat en julkrans som ska pryda ytterdorren. Sen kopte jag aven Josh Grobans julskiva, mannen med guldstamman, och jag kan meddela att jag redan ar fylld av julkansla trots att det bara ar November. Jag vill ha mer jul. Alskar jul! Noah alskar jul med. Han kan sitta i flera timmar och titta pa leksakskatalogen. Han pakar pa allt som han vill ha och sager: Santa Calus bjinga (bring) for Nono! Pa tal om tomten sa sitter han nu pa varje galleria och jag tanker ta med barnen och fota de med honom. Blev ingen fotosession igar da lillan var lite sjuk sa det far bli nasta vecka istallet.
Lillan i sin fina julklanning! Hon ar sa fin att det gor ont i mig mitt lilla hjarta!

Poppis med uppblasbara juldekorationer att ha framfor huset har borta. Ju storre desto battre! Hmm...kanske denna tomten skulle passa hemma hos oss? Njut av dagen mina vanner! Min familj vantar pa mig nu och jag ska ga och njuta av de.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Så bedårande baby Dill.

Hjärtat smälter så det hörs ända till er.

Hoppas hon snart blir bra och att ni får njuta av en frisk liten tjej.

Kramar från mormor

2011-11-13 @ 21:36:03
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0