Sleep walking

Igar kvall kande jag den dar forsta lilla kanslan i kroppen, nar en forkylning ar pa g. Konstigt nog hade jag en massa energi igar kvall och sprang rundor och donade hej vilt. Tvattade badrum, vak tvatt, diskade och fejade hela kvallen, medans Bart badade barnen och lekte med de. Han uppskattar lite tig med barnen och jag uppskattar faktiskt att fa dona ifred. Tidigare under dagen tog jag med barnen for att kolla in ett dagis jag har hittat till de. Verkar bra och Noah trivdes som fisken i vattnet. Men oj sa ont det gjorde i hjartat att tanka mig att snart lamna min lilla Delilah i nagon annans omsorg. Men som tur ar jobbar jag hogst 3 pass i veckan (12 timmar) vilket alla inom varden gor har borta, sa det blir inte manga dagar pa dagis for barnen. Det fixar vi! Konstigt egentligen, lika mycket som man langtar efter att fa komma ut i samhallet igen sa fasar jag for att komma bort fran min lilla mamma-bubbla! Synbd bara att barnomsorgen ar sa fasansfullt dyr har borta, kommer nog kosta typ en tredjedel av min lon. Naval, that's life och vad gor man inte? Ialla fall sa somnade jag in efter 2 roda i gar kvall och sov sa hart att jag inte orkade dra over tacket utan lag och fros hela natten. Forutom nar jag var uppe och "letade efter lillan" i somnen. Jepp, var uppe och irrade rundor i natt och Bart bara fragade: Vad haller du pa med? Jag antar att jag bearbetar mitt liv under natten. Mycket tankar som flyger runt i skallen. Manga fragor, forhoppningar, funderingar, oro, lycka. Ja, allt pa en och samma gang i en salig rora.


Varfor ska man alltid vara sa jakla kanslosam som person? Kanslorna finns med i allt man gor, i gladje, i smarta i stress i, i skratt, i allt man gor helt enkelt. De flesta manniskor gar ju omkring med tankar pa saker och ting man vill ska ske i livet, men jag gar och grubblar pa VART vi ska bo, det mest basala har i livet. Kanner mig lite rotlos helt enkelt. Naja, jag ska inte grava ner mig allt for langt i mina essentiella livsfragor utan bjuder helt sonika pa en bild fran ett av veckans gympass. Har hamtar i alla fall jag lite ny Josse-glod! Hur gor ni for att hamta glod i erat liv?
 

Kommentarer
Postat av: Susanne

Underbar Jossebild och det är verkligen Josse i ett nötskal.

Keep going finaste dotter Josse

kramar mamma i Sverige

2011-11-18 @ 19:15:17
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0