Myrorna


Maste jag nog donera lite gamla klader till tror jag. De har jeansen kopte jag nar jag kom hem efter Delilah fodelse och var absolut inte tajta men skont luftiga. Nu sa har 2 manader efter starten pa min livstilsomstallning sa hanger det tyo halvvags ner pa laren. Men skona ar de i alla fall, sarskillt att bara chilla rundor i pa hemmaplan. 8 kg minus nu ar det cirkus och det kanns kan jag lova. Summa kardemumma ar i alla fall att jag mar som en prinssessa, har energi i overflod och sen att kladerna sitter losare ar ju egentligen bara en extra bonus. Klart att man ar trott som en zombie nar lillan vaknar pa natten for sin flaska valling men pa dagarna ar jag mestadels som en studsboll.
 
Sa har glad ar min lilla larka for det mesta. Hon star och vantar pa mig pa mornarna nu for tiden nar hon vaknat. Om Noah och jag ar uppe redan sa hor jag henne pa babymonitorn jobba rundor i sangen lange lange innan hon ropar pa mig. Jag gar oftast och hamtar henne innan hon star pa nasan eller natt. Hon ar verkligen en frojd att ha i familjen, alltid sprudlande glad.
 
Att ata riktig mat gar lite trogt for den har damen. Kan det kanske ha att gora med sma bissingar? Jag tror det men provar nan matsked eller sa om dan. Jag antar att det inte ar lont att stressa fram natt, det kommer nar det kommer och en dag kommer hon slicka skalarna och ata oss ur hus och hem. Nu smetar hon mest in maten i ansiktet och kollar pa allt och alla forutom sin mor nar jag kommer med skeden. Har visar hon mig hur stor hon ar. Min tokiga lilla tjej!

Min tokiga son Noah hamtar mer an garna Barts verktyg i garaget for att fixa som pappa gor. Han latsas skruvar och hamrar sa nu ar det tomten som far komma med mer barnvanliga verkyg till jul. Idag har vi varit pa gymmet och Noah skuttar in numera. Det ar Dilly som jag far kampa lite mer med nu. Idag blev det 45 minuter vilket helt klart racker sa klart, men lillan var sa ledsen och grat efter mig att det helt enkelt fick racka. Vi ska kolla in barnens framtida dagis idag och det ska bli spannande. Noah kommer nog stormtrivas pa dagis. Vissa barn ar dagisbarn och Noah ar ett praktexemplar. Nu ar det dags for den har mamman att snart entra arbetslivet! Bittersweet!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Grattis finaste Josse för att du gått ner så mycket i vikt.

du är en kämpe.

Söta Dilly och Noah är och det är så gulligt att Noah är en riktig kille som gillar verktyg.

Älskar er så mycket och ser fram emot att träffa er igen,

kramar

2011-11-17 @ 21:14:57
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0