Underbara vardag


Vem smalter inte nar man mots av en san har fin unge pa mornarna. Delilah sov hela natten idag utan ett minsta lilla pip, somnade efter en rejal slurk vid 23:00 och vaknade 06:13 Hon var vaken lite med mig och Bart igarkvall och var lite snorig stackarn. Hon snorlvade en del och nos och hade sig. Tror hon fatt en slang av natt eftersom alla vi har haft lite av just samma vara. Men det ar allt lite tidigt att aka pa en forkylning tycker jag.

Har ligger vi och har lite familjemys och forsoker kyla ner oss lite under takflakten efter en prommenad i den stekande okenhettan har borta. Forsoker hinna ut pa en runda innan 10:00 da det blir alldeles for varmt for en langprommis. Blev 5,5 km med fullastad barnvagn i 35 plusgrader, inte illa pinkat va? Jag har i alla fall utrustat barnvagnen med flakt och solparasoll sa ungarna inte ska smalta bort. Delilah ar i alla fall den snallaste lilla flickan, sover for det mesta eller ligger och funderar tyst och fint dar hon ligger i vagnen. Far ibland lite daligt samvete for att hon kraver sa lite som hon gor. Hon maste ha kommit till var familj som den lilla angel hon ar.   

Ibland vill hon vara vaken och mysa med mamma i sjalen. Hon alskar narhet lilla tosen. Det gor jag med sa det passar mig utmarkt. Sjalen ar bra, eller babybjornen. Jag fick stadat och tvattat med henne sovandes i den haromdan. Perfekt nar man bara har 2 armar att tillga.

Mor och barn pa prommmis i grannskapet. Bart kommer garna med pa en runda efter jobb. Skont med motion och att fa snacka lite efter en dag pa jobbet.

Kolla in Dilly's fina bouncer. Har ligger hon och tittar ett tag, har borjat boxa lite pa leksakerna nu ocksa. Noah och ag fixar och pratar lite och tittar man till lillstumpan lite senare har hon somnat. Lilla Delilah, hur kan man bli sa snall som du? Noah ar verkligen gullig med henne. Igar nar hon borjade grata i sin bouncer sprang Noah in i varat rum dar hennes skotnord star. Han hamtade nappen som ligger dar under och kom ut och forsokte stoppa bappen i hennes mun, utan att jag bett honom. Sa gulligt och han blev sa stolt nar jag sa det till honom. Hela han lyste av stolthet. Sa stor och duktig han blivit sen han bllev storebror.

Jag tog med ungarna och besokte Doktorn. Min navel ar ju forfarande stor och utbuktande sen mina graviditeter och nu efter forlossningen med Dilly har jag borjat fa rejala problem. Det gor ont var och varannan dag och da riktigt rejalt. Den ar rod och varm sa nu ar det lage att fa den fixad. Jag ska fa traffa en kirurg nasta vecka och formodligen operara den snart. Skont att kolla upp det nu innan det blir ett inklamt brack av det hela.

De ar allt generosa har amerikanarna, eller i alla fall valdigt mana om rena trottoarer. Dessa hund-bajspase-stationer finns lite overallt har borta. Bra idee tycker jag.

Efter besoket hos doktorn stannade vi pa lekplatsen for en stund. Bra tycker jag med solskydd pa lekplatserna som annars blir alldeles for varma for barnen att leka pa. Kolla in det fina omradet vi bor i. Idag ska Jolene flytta ut till egen lagenhet sa Bart ska hjalpa henna med all flyttning. Idag firar vi underbara 6 ar som akta makar sa det blir allt lite myspys och underbart firande tillsammans med 2 harliga ungar. Vad ska ni hitta pa idag gott folk? Tror minsann att lillan knorrar lite inne fran rummet, eller rattare sagt baby monitorn vi kopte idag. Mycket skont att ha den da lillan ar en tyst liten dam. Kramar pa er alla

Kommentarer
Postat av: susanne

Härligt inlägg med mycket bilder och info.

ring hem för jag har lite att berätta.

finaste Noah och Dilly

Vi saknar er så och uppskattar verkligen uppdattering på bloggen

kramar mormor och mamma in Sweden

2011-05-28 @ 20:45:54
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Liw

Så söt hon är! Ja storebror också :-)

2011-05-28 @ 22:58:17
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0