Multitasking

Halloj allihop! Tänkte prova att skriva på svenska nu ett tag så får vi se hur lång tid det tar för amerikanarna att börja protestera! Onsdag morgon här borta nu och våran dag har precis börjat! Nono ser på barnprogram och lillasyster ligger på en filt på golvet och tränar lite morgonjympa! Morgonstund har guld i mund har jag upptäkt! Då får morsan lite egentid, får bloggat, läsa blogger och NJUTA av en stor kopp kaffe! Bart åkte nyss till jobbet och jag ska snart packa ner ungarna i vagnen och gå på prommis. Har hittat en mega bra app där jag kan tracka min vagnprommis i antal gångna km, branda kacl osv. Ascoolt! Måste säga att en hel värld har öppnats för mina ögon nu med min nya smartphone!
Här är underbara lilla Delilah. Snällare unge får man leta efter!
Det ar sa fint att se mina sma anglar tillsammans nu alltsa. Mitt mamma hjarta varker och jag inser mer och mer att detta ar meningen med livet: att se sina egna vaxa till egna, starka och helt underbara individer. Jag maste bara saga att Nono ar var en eloge sa duktig han varit och tagit hela denna storebrorsroll med bragd. Han ar ju inte anns 2 ar men forstar och handskas med lillan sa fint och snallt. Om hon grater kommer han fram och klappar hennes mage eller sjunger baby baby for henne. Han har klattrat upp i sangen nagon gang ocksa for att trosta henne. Han forstar att hon ar liten och omtalig. Ibland blir han lite frustrerad att jag inte kan hjala honom med sitt pa direkten da jag maste amma och pyssla med lillan forst. Men det far man val anda forsta!
Men jag har borjat forsta att det kravs en jakla formaga att multitaska med 2 sma ungar att pyssla om. Ibalnd racker inte mina 2 armar till. Det tar 1-2 timmar att komma ivag och in i bilen om vi har nagot att gora. Man ska amma, mata, byta 2 sma blojar och ibland gora allt detta 2 ganger innan man lyckas komma ivag. Men for varje gang man kommer ut hittar vi vara rutiner och lite mer sjalvfortroende for varje gang. An sa lange sover ju lillan for det mesta och ater var 3-4 de timme vilket ger bra utrymme att hinna med lite arende. Nono far snallt bli fastknappt i kundvagnen eller sa far han order om att halla hart i mammas hand. An sa lange har allt flytit pa valdigt bra.

Nono alskar cyklar och ropar hogt Bike! varje gang han ser en. Har ar vi pa affaren och han far glatt prova en cykel. Det var bara det att han inte ville slappa taget om den nar det val var dags att ga vidare. Holl for kung och fosterland i styret och ropade sakert i 15 minuter efter sin Bike! Jag tror det far bli en 2 ars present for var lilla fodelsegris nu nar han snart fyller 2 ar. Jag maste saga att 29 dollar ar en riktig deal for en sa fin cykel.

Bart vill ocksa hinna med att fa lite kvalitetstid med lillan. Nar Noah sover och lillan ar vaken om kvallarna efter jobb ar det hans tur att fa mysa med varan fina flicka. Sa stolt han ar over sin lilla dotter. Man ser det i blicken! Underbara syn att se sin stora man med hans lilla dotter i sin famn.

Borjar sa smatt borja potttrana Noah som sjalv borjar visa mer och mer obehag med en kissig och bajsig bloja. Har kopt en massa fina kalsonger han far han pa nar vi ar hemma. An sa lange har inte fattat vinken men vi far se vad tiden har att utvisa. Kanske han inte ar riktigt mogen annu?

Prommis igar resulterade i 5 km enligt min jogtracker. Min Phil och Ted ar verkligen asbra nu med 2 barn. Dacken ar rejalt pumpade och den bara flyger fram. Hade med lite vattenmelon och annat gott och nar det var dags att leka pa lekplatsen satt vi dar och bara mos alla 3. Delilah och jag satt och ammade i skuggan och Nono klattrade pa allt precis sa som han gor lille Tarzan. Han fick strikta direktiv att bara stanna pa lekplatsen och inte springa bort och det gjorde han minsann. Glomde satta pa solkram pa mig och Nono och igar kvall visade det sig med roda axlar for oss bada. Trots att klockan bara var 10-11 pa formiddagen tog solen riktigt rejalt. Annars njuter vi bara av sol och bla himmel igen. Maste dra nu, amma star nog pa shemat och sen ska en nakenfis fa klader pa sig. Vi far se vad dagen har i sitt skote idag :) Vad hittar ni pa idag?

Kommentarer
Postat av: Carran

oh så fina bilder josse..jag saknar er så himla mycket ska du veta..hoppas ni kommit in i den nya vardagen och att allt flyter på bra..jag kan egentligen inte tro något annat med så duktiga barn..hihi..ha det inderbart och blogga snart igen:)puss carran

2011-05-25 @ 20:18:58
Postat av: susanne

Fint inlägg och vilka fina bilder och vilken underbar beskrivning av er vardag och era aktiviteter.

Saknar er så det gör ont men unnar er att vara tillsammans och njuta av vardagen med er familj

kramar Mamma

2011-05-25 @ 20:41:15
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Ida

vad kul att följa hur det går nu för er :):) vilka fina barn ni har! ni ska vara oerhört stolta!! ;) saknaden e stor..:) men vi ses ju snart igen..många kramar //Ida <3

2011-05-26 @ 14:01:00
URL: http://thesociety.blogg.se/
Postat av: Margit

Josefine vilka fina bilder!!

Alltså gud vad fina barn du har, älskar de sjukt mycket!!<3

Kul att höra att ni har det bra där nere, jag saknar er jätte mycket och jag tänker på er hela tiden. Hur ska jag klara en hel sommar utan er???

Men jag antar att jag inte har ngt val, huvudsaken att ni har det bra. Hälsa alla från oss alla!

Älskar dig BÄSTA SIS JOSEFINE!!!<3<3<3

Puss&Kram //Margit;)

2011-05-26 @ 20:36:58
Postat av: jossan

Tack ni alla underbara människor! Jag sitter här med feta spelet på mina läppar! Att jag får ha er i mina liv gör mig helt rörd! Ni är fantastiska människor och jag kommer alltid att älska er! Vad vore jag utan er? En enda ensam liten lort ;)

2011-05-26 @ 21:26:44
Postat av: Liw

Hej, vad kul att du kommenterade. Du gjorde min kväll lite grann.

gud vad jag känner igen mig i det du skriver, hur kan man få ett till barn utan att det växer ut två armar till? Otillräckligheten är på topp här i perioder, shit..



Hur gammal är din lilla, såg att hon var beräknad första maj, kom hon på BF?



Trevlig kväll eller ja iaf är det det här i Sverige :-)

2011-05-26 @ 23:17:19
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0