Traning pa hog niva...


...for Noahs apa att pottranas da alltsa. Det ar roligt att se honom min lilla Noah, sa pahittig han ar menar jag. Han torkar till och med apans rumpa nar han ar "klar". Nar lillan grater sa springer han fram till henne och stoppar sitt lillfinger i munnen pa henne, precis som han sett att vi gor med henne ibland nar hon ar ledsen. Hon ar verkligen ingen napptjej var lilla Delilah inte. Han ska vara med att satta i gang disk-, tvattmakskin och torktummlare ocksa. Trycka pa knapparna och fylla pa med medel. Dammsugare drar han fram med ibland. Jag har allt fatt en liten hjalpreda i Nono. Igar nar vi akte bil borjade han ropa och grata efter Momo och Margit ocksa. Vi pratar om de dar hemma en del och det ar gulligt att hora att han kommer ihag precis varenda en av dem. Han alskar nar jag spelar hip hop och ropar samtidigt "shake your bootie" samtidit som han rockar loss. Han var 96,5 cm lang, sa ett par cm kvar till 1 meters strecket. Vagde 15,5 kg gjorde han ocksa, sa det ar verkligen en rejal kille den dar Noah. Snackar gor han ska ni hora. Hos Dr Lorenzen igar pratade han om hans alskade "basketball hoop" och nar hon fragade hur gammal han var sa han stolt: Birtday cake! Doktorn vek sig dubbelt ett par ganger sa han charmade henne. Det lustiga var att hon nu tyckte vi kunde borja ge Noah lattmjolk, eller inte fet mjolk langre. Jag bara baksna: Men halla, det ar inte fettet som gor varlden fet utan allt socker, prossessad mat och raffinerade kolhydrater. Jag kommer alltid ge mina barn riktiga produkter och inget halvfabrikat har inte. Over min doda kropp! Ibland ligger de efter har borta i det stora landet. Med mycket ar de sa klart langt framme i utvecklingen, men med annat sa har de inte fattat nagonting.   

En glad tjej som ar helt ovetandes om det som komma skall: sprutorna!

Fin klanning ska man ha nar man ska inspekteras. Men med en stor "godkand stampel" i rumpan kan vi nu slappna av till nasta kontroll da den har lilla damen ar 4 manader gammal.

Aven den har karleken vaxer sa det knakar: 5 kg jamt vager hon nu (11 lbs) och ar hela 59,5 cm lang (23 inc). Kolla bara in de goa tjocka laren och de goa runda kinderna hon stolt visar up. Klanningen fick hon av sina fina mostrar Caroline och Margit pa hennes babyshower 4 dagar innan hon kom till varlden. Sa himmla fin och alla komplimanger bara haglar in nu mera. Hon fick 3 hemska sprutor ocksa och det riktigt vred sig inom mig nar jag horde hur hon skrek. Men lika snabbt som det onda kom, blev det genast mycket battre nar man fick komma till mammas trygga famn igen. Kolla in alla "bobos" vi fick aka hem med efter detta besok.

Jag och Bart tranade armar och axlar efter att barnen somnat. Lillan somnade vid 8 for natten och var arg som ett bi ca 10 minuter innan hon somnade. Har aldrig hort henne sa arg och hogljudd en anda gang. Fick lite alvedon da jag tror att det gjorde ont i hennes lilla kropp och lite varm var hon ocksa minsann. Hon sov 
som en stock till ca 05:00 i morse. Det var vralskont att fa tranat igar. Att prommenera ar bra och gor gott i kroppen, men INGET slar ett riktigt harligt styrketraningspass. Som jag skakde nar jag var klar. Korde ut mig totalt. Sov gjode jag ocksa som en stock heeeeela natten.  

Kommentarer
Postat av: susanne

Oj vad barnen växer. Sprutor är aldrig roliga.

Duktiga Nois som tränar apan och allting

Du börjar blir ett träningsfreak som Katrin Z

duktiga tjejen minsann

kramar mamma

2011-06-21 @ 21:30:36
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0