Precis vad jag behovde...


...min fina man! Han kom hem fran jobb i fredags med dessa fina blommor till sin lilla hustru. Varfor? Just darfor att han maste ha vetat att jag behovde de just da! Jag var lite ledsen i fredags och saknade min familj hemma i Sverige lite extra mycket just denna dag, energin var kord i batten och jag var inte riktigt pa g. Men nar min fina Bart kom hem den kvallen var det som det brast for mig. Jo, det ar klart jag borjade bolade! Ar det nagon som kanner mig sa ar det min man alltsa!

Noah alskar sin "fodelsedagsdrakt" och later mer an garna allt "hang loose". Nu har han faktiskt borjat forsta sig pa det har med pottraning. Ett par ganger idag har han sjalv tagit av sig blojan och satt sig pa bade pottan och pa toasitsen som sitter pa den stora toan. Bade kiss och bajs idag. Mycket bra gjort med tanke pa att han inte anns ar 2 ar. Darfor passar det alldeles utmarkt att springa naken sa mycket som mojligt nar vi ar hemma. Klart att det hander en del olyckor da och da, men det far man liksom rakna med. Polatten foll ner nar han val forstod att han varje gang han gar pa pattan, far han en liten liten godisbit. Det ar liksom hans egnet initiativ da jag inte trodde han var riktigt mogen och helt stallt undan pattan. Han har borjat hamta den sjalv. Noah vet vad han vill, envise unge :) 
Det finns inget battre att svalka sig med i denna hettan, an en massa farsk frukt och gronsaker i massor. Vi mumsar pa vattenmelon, jordgubbar, gurka och minimorotter i massor. Jag har fatt lite dille pa moratter faktiskt. Man far liksom hitta godsaker att ersatta allt gott vi tidigare slukat i oss. Har jag bara nagot gott att smaska pa gor det absolut inget att det rakar vara nyttigt. Glad ar jag att Noah inte ar petig med just frukt och gronsaker. Ibland sager han "bug" till detta men ater oftast upp det anda. Annars ar han ganska dalig att ata, forstar inte hur man kan ha sa mycket energi nar man inte ater nagot alls vissa dagar.
Fragar man honom hur gammal han ar svarar han "bike" och menar ju sa klart att han vill ha just en sadan da han snart fyller 2, klyftiga lille pojk. Han ar en riktig "chatter box". Haller inte alls reda pa ALLT han sager da han precis upprepar nastan allt man sager och kommer ihag precis allt ocksa. 

Lillasyster ar precis lika underbar som hon alltid varit, en riktig "pice of cake" unge. Hon bara hanger med pa armen, eller tutten, och sprider karlek och varme vart hon an ar. Hon ar en typisk "andra barnet i kullen" unge da hon verkligen inte kraver mycket. Jag far ibland ont i min lilla sjal da hon inte gor mycket vasen av sig och finner sig i att "vanta" pa sin tur. Hon har blivit riktigt mullig min lilla tjej. Jag alskar det! Det ar det friskaste och sundaste man kan se, runda goa barn. Morgonmys med denna tjej ar det basta jag vet. Jag forsoker verkligen prioritera tid for bara Dilly, tid da allt mitt fokus agnas at henne.   

Visst kan man se att vi inte ar riktiga "lokalbor". Nar vi ar ute och traskar i vara kvarter finns det inte en kotte ute. De anda som trotsar Mr Celcius/ Ferenheit ar sa klart Jossan och hennes ungar. Pa lekplatsen haromdan sag det ut sa har: Noah leker sjalv i hetten, dock under en mycket bra lekplats, medans jag och lillan sitter och ammar i skuggan under ett trad. Nar vi satt har sa kom det fran ingestans en "mini burst" som jag nu lart mig att det kallas. En riktigt stark vind i en stor sandpelare kom forbi dar vi satt och jag trodde faktiskt for ca 3 sekunder att vi skulle do. Fy tusan sa ackligt det var. Jag bara skrek till Noah att komma till mig och framfor mig sag jag det hela spelas upp pa nyheterna att vi typ omkommit eller natt. Yes, sa obehagligt var det faktist. Men innan Noah hunnit komma halvvags till oss i skuggan var mini orkanen borta. Puuhhhh!
Vagade mig pa en svang till varan pool i omradet dar vi bor. Dar hanger verkligen alla stay-at-home-moms och deras ungar. Jag visste inte riktigt hur det skulle ga med mina 2 barn dar samtidigt. Jag fick amma lillan till bredden medans Noah satt fastbunden i vagnen. Sen somnade lillan i vagnen i skuggan och jag och Noah hoppade i plurret. Var femte minut fick jag locka upp en pool tokig Noah att ga och titta till Dilly. Sa holl vi pa nan timme tror jag nog. Mysigt och skoj hade vi det i alla fall, jag och Noah tillsammans med alla andra som trangdes dar den dagen. Harligt tycker jag i alla fall att vi har tillgang till denna pool. Perfekt for barnen ju!
 

Kopte ett fint armband haromdan som ar gjort av stenen agat. Det ska tydligen bringa lycka till den som bar det och alla onskningar man har i livet ska tydligen ga in. Jag har en del onskningar och forhoppningar om framtiden och livet sa jag sager bara: Bring it on!

Kommentarer
Postat av: susanne

Hoppas verkligen dina önskningar går i uppfyllelse.

Fina bilder och Delilah blick når ända till mormors själ så tårarna rinner.

Ha det så bra och vilken fin blomma du fick av din man.

kramar Mamma

2011-06-12 @ 13:49:13
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Ida

Noah bara växer och växer,, likaså lillsyrran Deli..:P Såån stolt moster ni har...Puss o kram från moster Ida...kan inte rå för att tårarna mina rinner ner för min kind.. <3

2011-06-16 @ 16:31:45
URL: http://thesociety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0