Noah ar en tok i vattnet


I mandags var det Memorial day har i USA vilket betyder en rod dag. Vi var bjudna till Barts pappa Mike och hans fru Beths hus for grillning av god mat och svalkande dopp i den blaa poolen. Delilah och jag satt under taket pa baksidan och mos i skuggan medans alla andra badade som tokar. Jag skojar inte om Noah lag i vattnet i 2 timmar plus. Jag skojar bara, han lag inte, han hoppade, skuttade, dok, plaskade och allt annat tokigt pa en och samma gang. 

Nar termomtern visar upp emot nastan 40 grader i skuggan ar det bra att smorja varenda liten skinnplatt med kram. Bart hade SPF 70 har tror jag men var rod som en krafta nar vi kom hem den kvallen. Noah har langa armar och krage pa sin badtroja ocksa for att skydda den lilla kroppen.

Jag har da aldrig sett en mer vaghalsig och oradd 2 aring i vattnet tidigare. Han och Bart busade och hade sa skoj den dagen. Pa bilden ovan ha de precis kastat i 4-5 ringar som sjonk till bottnen och pa bilden nedan ar det Noah som plokar upp allesammans pa ett och samma andetag. Nar han kom upp ropade han sin forsta 4 ords mening till sin stolta mor: Mamma, I got it! Han plockar alltsa upp ringarna som ligger pa bottnen. Duktiga unge!

Star han pa kanten sa slanger han sig i och hoppas pa att nagon sa smaningom ska plocka upp honom. Han dyker i med huvudet fore eller gor bade rygg och magplask. TOTALT oradd. Underbart att se honom. Visst blir man lite stolt och radd pa samma gang. Han har alltid varit tidig Noah, men att halla pa sa har i vattnet tror jag inte anns en 4 aring fixar. Vad ska det bli av denna pojk?

Grandpa Mike star och beundrar sitt senaste barnbarn...NR 11 i skaran ar nu lilla Delilah. Jag tror allt han smalter av stolthet just har. Vi fick med oss en valdigt fin liten body i stl 6 manader och den var valdigt sot. Vi har redan fatt sakert 10 plagg till lillasyster sa man kan verkligen snacka om att de vill skamma bort var lilla tos. De ar alltid sa generosa, god mat och presenter till alla barn och barnbarn. Otroligt snalla och fina mannsikor som man ar stolt att ha i sina liv.

Stannade till pa affaren pa vag hem och detta ar utsikten fran den parkeringen. Vackra berg som heter Superstitious springs mountains. Gor sig inte alls sa bra pa bild som i verkligenheten dock. Majestatiskt! Synd bara att det hela forstordes av att jag sag en ratta springa omkring bara nagra meter ifran mina fotter. Huvaligen!

Noah kom int till mig och Bart pa morgonen vid 6 och fick for en gangs skull ligga kvar. Han sov till 9 lilleman. Inte undra pa det sa mycket som han hallit igang dagen innan. Delilah och jag gick upp klockan 8 och fick en hel timma bara for mamma-dotter mys. Inte alls fel tycker jag. Sa mysigt att sitta och amma henne lange och val och se henne le mellan varven. Idag ska vi traffa Bart pa lunchen och samtidigt passa pa att visa upp vart senaste tillskott for Barts arbetskollegor. Galler att kla upp henne till tanderna :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

2011-06-01 @ 22:42:19
Postat av: susanne

Vilken härlig badunge. Längtar efter er.

Vilken härlig pool och vilka fina berg i bakgrunden när ni handlade. Kolla mailen är du snäll!

kramar mamma

2011-06-02 @ 07:29:01
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0