Mammalyx


Ja, da blev det 5 mil i benen minsann! Precis vad jag hade bestamt mig for. Det galler att vara malmedveten, det ar min melodi. Annars kanner man sig som en big fat loooser! Jag fick till och med Bart och bada barnen pa min tur igar. Det ar alltid roligare med company och sarskillt fran min goa fina man. Vi knatade alltsa 1 mil ihop. Kul att snacka en massa, gar lattare och smidigare da pa nagot satt. Barnen skotte sig finfint, lillan sov hela turen och Noah somnade efter 1 timme eller sa. Jag kan ju bara konstatera att fotterna tar stryk efter sa mycket gang och nar jag kom hem bestamde jag mig helt sonika for att fixa detta. Efter att ha ammat lillan somnade hon om och jag lamnade man och barn hemma for att kora i vag till min alladeles egna nagelsalong. Dar blev det 45 minuters pedikyr for mina slitna mamma fotter och snacka om att jag NJOT. Lite skvaller-blaska pa det och det kunde inte bli battre. Jag tog en extra behandling for att fa bart allt raligt pa halar och nu kan jag meddela att jag har halar lena som barn rumpor. Det hela avslutas med nagellack och fin design pa stortan. Fy tusan sa underbart det var. Jag har sagt det forut och sager det igen: ALLA mammor/ kvinnor borde unna sig detta lite da och da. Underbart valbefinnande och avkopplande. Desutom kanner man sig som en helt ny manniska efterat och redo att tackla vardagens alla bravader.
Idag har vi lite arenden framfor oss med inhandling av diverse varor. Sen ar det 2 arskontroll samt 2 manaders kontroll av barnen hos varan Doktor. Sa spannade att se hur de vaxer. Far aterkomma med resultat har under dagen. Undrar om Noah har sprackt 1 meters gransen? 
Kolla in min duktiga kille. Sitter pa dass ute pa gallerian. Daddy skulle ga och da ville Noah ocksa ga sa klart. Allt daddy gor vill Nono ocksa gora. Ar superduktig hemma ocksa. Kan komma springandes fran sitt rum i ilfart och ropa "poop" och flyga pa pottan. Han vet precis vad som vantar efter att han fixat det att hela han lyser upp. Sa duktig alltsa. Fatta hur glad man ar som mamma att ha en mindra bloja att byta. Yeah! STORA framsteg har hemma alltsa.
  
For ovrigt kan jag inte forsta att lilla Delilah gar funnits har pa jorden i 2 manader allardan. Underbara lilla manniska. Jag har skrivit min forlossingsberattelse och kommer att publicera den har i veckan ar malet. Forsta att det var en upplevelse att fa foda fram denna friska lilla lilla flicka. Jag tanker tillbaka pa min forlossning med stolthet och oerhord odmjukhet. Resultatet fran all smarta ger ej med ord att beskriva. Karlek! Den som vantar pa nagot gott vantar aldrig for lange sager jag till er mina trogna lasare. Med dessa bilder far ni ett smakprov pa vad som komma skall. Njut dagen min van for det ska namligen jag gora.

Kommentarer
Postat av: susanne

Duktiga Noah som går på toan och till och med ute.

Härligt att få fötterna vegjorda och jag skall själv boka tid, har ju presentkortet jag fick av Patrik. Så lite massage på det minsann.

Nej man måste ta hand om sig själv och unna sig det så man håller längre.

krama mina härliga barnbarn från mormor och hälsa Bart med

mormor

2011-06-21 @ 18:04:21
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0