Gipsmage v 36+0


Tittade igenom foton fran tiden innnan och under Lillans fodelse. Maste bara saga att de bilderna och de minnena man har fran tiden hemma i Sverige igen med min underbara familj gor mig alldeles lycklig och rord pa samma gang. Hittade bland annat dessa bilder da vi gjorde gipsmage i grevens tid maste jag saga, med tanke pa att lillan ville komma ut ca 2 veckor senare. Carran och Margit hjalpte mig att klippa gipsbindor, gegga pa och dutta for att fa till denna tjockismage. Jag stod upp sjalv till en borjan med men kande efter en stund hur det borjade svaja i skallen, varpa jag la mig pa mamma badrumsgolv. Jag kan inte fatta att det ar min fina lillan, som ar sa sjalvklar i vara liv nu, som lag i min lilla mage da. For visst var jag ganska lite? Nar en liten flicka pa knappt 3 kg tittade ut sa forstod jag ju varfor. Nu ska jag bara fa hit den dar magen ocksa, pa nagot klurigt satt. Forsta att man vill fanga varenda sekund med detta livets lilla mirakel, denna lilla flicka som valde just mig till sin mamma.


Vecka 38+1 och jag ligger med varkar pa forlossningen. Inte visste jag vilken underbar liten tos som da var pa vag att berika vara liv med sa myckat karlek.

20/4-2011 kom du till oss sa liten och natt och jag kunde inte bli en stoltare mor!

Baby Delilah:
Before you were concieved I wanted you
Before you were born I loved you
Before you were here I would die for you
This is the miracle of life

Delilah Rose Maria ca 2 veckor gammal. Man kan nastan kanna hennes underbara doft bara genom att titta pa denna bild, eller hur hennes aprikoslena hud kanns. Underbara kanslor som jag hoppas forblir hos mig for alltid.
Jag har inte tid att sitta har mer...jag maste leva nu! Ska ga och njuta och mysa av mina fina ungar! Livet rusar fort ivag. Lillasyster ar redan 1,5 manad och jag forstar ej hur hon redan hunnit bli sa stor. Man tror att man lever i nuet men det gar sa fort att man knappt hinner med. Sa nu ska jag ga och trana pa att vara precis HAR OCH NU!

Kommentarer
Postat av: susanne

Tårarna rinner nerför mina kinder.

Tänk vad snabbt tiden går.

Underbar dikt du skrivit om Delilah.

Jag kommer också ihåg när ni gjorde gipsmagen och hur snabbt det sedan gick tills er fina dotter kom till världen.

Älskar er så det gör ont i min själ och mitt hjärta

kärleksfullt mamma och mormor

2011-06-02 @ 21:08:24
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: jossan

Ohhh tack allra finaste och mest kärleksfulla mamma och mormor! Mitt hjärta bultar av tacksamhet över min fina mor

2011-06-02 @ 22:30:03
Postat av: moncan

hej tjejen...

rachel hatade oxa sitt solskydd som ser ut precis som det du har - jag brukade istallet hanga det som en gardin ner fran handtaget pa phil&teds ...bara snurra kardborrebandet ett par varv extra pa varje handtag a sa lag molly tryggt o fint i vagnen. testa ge nono ett paraply med hans favvo character att halla over huvudet :-)

ha det bast o blogga mera...

kram7moncan

2011-06-04 @ 23:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0