Busy days


Godmorgon sager jag borta fran oknen. Ibland rullarna dagarna forbi och man hinner knappt blunda innan det ar dags for en ny. Helgen har passerat alldeles for fort om du fragar mig. I fredasgs kom en polare till Bart och hans fru och barn hit och vi umgicks medans jag fick mitt har iordninggjort. I lordags for vi pa lite poolparty vid lunchdags och Noah var mer tokig i vattnet an han nagonsin varit. Men trevligt hade vi det. I sondags blev vi fotograferade av Barts andra kompis fru. Hon tog hos till en vacker plats mitt ute i oknen och vildmarken bredvid hoga berg och en stor sjo. Hon ar riktigt duktig och det var kul att fa bilder tagna av henne. Kommer nog fa bilderna hemskickade om 1-2 veckor och ni kommer sjalvklart fa se resultatet. Stallet var verkligen vackert som sagt men usch nar jag tittade ner i backen: dar fanns det en miljon sma hal fran djur av olika slag och glad ar jag som slapp se nagot obehagligt sticka ut. Det anda jag sag en massa av var stora mordar-myror overallt. Men jag kan garantera er om att det aven fanns mordar-spindlar och skorpinjoner nere i backen. Sag pa nyheterna haromdan om en 6 manaders som blev stucken av en skorpinjon som lag i hennes spjalsang. Detta lilla barn dog nastan minsann och var nog pa sjukhuset en manads tid. Sa man ska verkligen ha respekt for dessa kryp som vi delar oknen med.   

Har pysslat lite ocksa. Bland annat dessa fot- och handavtryck han jag knapat ihop. Noah ar mycket stolt over dessa verk och talar garna om for mig att den ena tillhor Delilah och den andra Nono. Som han snackar nu alltsa. Haromdan sa han: Nono eat apple car! Bart back home work! Han satter alltsa ihop ord och bildar langre meningar pa egen hand. Lika stolt och faschinerad blir man varje gang. Man kan verkligen saga att det hander en del pa 2 ar bara genom att titta pa sorleken pa handerna och fotterna. Har ocksa kopt prylar till mina scrapbooking projekt som jag ska borja med har nu snart nar tid ges. Maste bara bestalla typ 400 bilder forst. Kul tycker jag att gora nagot annat med sina bilder an att bara lata de ligga pa harddisken och damma. Nej har ska pysslas sa att vi faktiskt har riktiga minnen att titta tillbaka till om nagra ar.  

Noah ar glad i sin syster han. Han ar alltid snall och overoser henne med pussar och kramar i massor. Kolla bara pa bilden har over. Han har hamtat en kudde sa att han ka ligga och mysa precis bredvid henne. Men igar nar Noah inte kunde hitta sin flaska sa jag till honom att jag sag den bredvid Lillan som lag i sitt gym. Han letade och letade och kom tillbaka och papekade att han fortfarande inte hittat den. Nan sekund senare horde jag lillan skrika och jag kollade genast bort till henne. Hon lag typ 2 meter utanfor sitt gym och Noah letade under gymmet efter sin flaska. Busiga lille gosse. Svart ibland att forsta att lillan ar liten och omtalig. Men det var ju jag som sa at honom att leta hos lillan. Slutet gott i alla fall. Ingen storre skada skedd.

En bild pa Noah da han ar i full gang att bada haromdan. Bart och John ar i vattnet och kan inte annat an att beskada hans upptag. Jag och lillan tyckte minsann det var pa tok for varmt och holl oss till skuggan eller inne i huset huset.

Sa har ser jag ut i haret mitt nu. Hon fixade mest den trakiga utvaxten med en del ljusare slingor, men jag ville behalla min egna morkare nyans da jag verkligen avskyr att behova fixa utvaxten hela tiden. Idag ar det tisdag redan och jag ska ga och fixa lillans pass igen. Nu hor jag henne knorra inne i sin sang. Tanker nog dra till gymmet nar Bart kommer hem i eftermiddag. Nu jaklar kanner jag mig redo att pumpa lite jarn pa riktigt. Bring it on traningsvark och blasor i hander. So long my pals. Mys av dagen mina vanner for det ska namligen jag.

Kommentarer
Postat av: susanne

Fint ditt hår blev.

Gud vad Noah är duktig och snacka och vilken liten buse.

ha det gott i äkenhättan och här har vi lite värme med.njuter i fulla drag

kramar mamma

2011-06-28 @ 19:58:10
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0