Baby stats


Det var dgas for ett besok hos var barnlakare har borta hos oss. Sa klart att vi lastar vagnen och gar bort da hennes mottagning endast ligger 10 minuters gangtid fran varat hus. Har vager och mater man de nyfadda barnen 1 gang i manaden men da ser man ju doktorn samtidigt sa det kanns valdigt tryggt. Vi har en valdigt bra kvinnlig lakare som kanner oss vid detta laget da Noah haft henne med. Nu ska ni fa hora vad Delilah vager och mater: 4530 gram tung och 54,5 cm lang. Herrejesus sa hon vaxer ungen. Hon har alltsa gatt upp 600 gram pa 18 dagar och aven ca 2 cm pa langden. Det ar ju inte konstigt egentligen att barn vaxer, men man blir anda sa stolt och nojd pa nagot satt. Annars fick hon aven nu en stor OK stampel i ruman av Dr. Hon ar frisk som en mort och allt ar som det ska vara! Underbart!
Pa manga plan ar varden helt underbar har i USA men pa vissa plan ligger de lite efter. Eftersom jag sjalv jobbar inom varden ser jag saker som borde forbattras. De ville ta ett till PKU pa lillan och sticker da som vi gjorde for lange sedan hemma i Sverige i halen. Det slutatde vi med for lange sedan da forskningen visar att detta ar mer smartsamt for de sma barnen. Nar de fortfarande ar sa har sma kan man aven ge lite sockelosning i munnen precis innan sticker for en god smartlindrande effekt. Varfor inte gora allt man kan for att skapa sa lite smarta och radsla som mojligt, det ar min teori som bade mamma och sjukskoterska. Vi kanske kan se om jag kan forandra deras syn och fa upp ogonen nar jag kommer in med nya frasha ogon i detta system nar det ar dags for mig att borja jobba.

Kollan in min karavan till barnvagn. Lastad med tva goa ungar. Har kopt ett stort solskydd till Noah, men har mest forbannand pa den da han inte ser ut lika bra med den pa. Lillan ligger ju undertill och dar hanger nu en bra portabel flakt. Mate bara fa tag pa ett solskydd for henne med. Vill ju inte att solens starka stralar ska na henne. An sa ar hon for ung for det. Det ar bra med "cupholder" ocksa som jag har framme pa handtaget ocksa. Dar laddar vi med dricka i massor. Bra att ha i denna hetta liksom!

Maste bara fa saga att lillan ar en rikgtigt duktig tjej vad galler somnen nu omnatterna. Flera natter i rad har hon sovit fran ca 23-06. Jag kan knappt fatta att hon redan sover sa bra. Vaknar ibland till och tittar till henne innan hon vaknar bara sa att jag vet att hon fortfarande har det bra i sin sang. Kanner mig valdigt frash och utvilad om dagarna och det kan ju hjalpa att man har sa duktiga barn. Pa dagarna och kvallarna ar hon ganska mycket vaken nu sa nar Bart ar hemma om kvallarna myser vi pa hog niva av en pigg och helt underbar lite tos. Noah alskar sin pappa over allt annat och de spelar lite T-ball ute i tradgarden nar han ar hemma. Jag tror vi har ett blivande baseball proffs i Noah. Kom ihag att jag sa det forst har, men jag vet att den pojken kommer bli nagot stort.

Mamma passar pa att posa med lillasyster ocksa. Idag ar det ju fredag och en harlig helg star framfor vara fotter. Underbara kansla tycker jag. Det ar nagot sarskillt med fredagkvallar. En stor harlig t-bone ligger och tinar och kanske att det blir ett gott glas att skolja ner det hela med ocksa. Jag borjar for ovrigt bli ett riktigt proffs med att jonglera 2 barn ute balnd folk i affarer och pa andra offentliga platser. Det galler bara att ha lite snacks och nagot roligt for Noah i vaskan, lillasyster kan man ju lugna med tutten an sa lange. Det jobbigaste ar val att de bada bajsar ner sig eller att Noah far ett litet nervost sammanbrott av hunger och trotthet och typ satter sig pa golvet i nagon harlig lunchrusch eller natt samtidigt som lillan hanger i bilbarnstolen och borjar blie lite kinkig. Puhh sa svettigt det var igar nar just detta hande kan jag ju saga. Tankte da for mig sjalv, ok inga mer ungar i varat hushall i alla fall. Hehehe, det glomde jag bort senare da jag bara njot av att se mina fina ungar i badkaret samtidigt :)  
 
Idag kommer en kille fran typ anticimex hit och sprutar lite da vi nu borjat fa besok av dessa sma rackare. An sa lange har jag endast sett en halvdod liggandes pa rygg sprattlandes inne i huset, men en del finns ute i garaget ocksa. Dessutom har de borjat bygga en massa hus i vart omrade och det betyder att de vacker de sma skorpinjonerna nere i backen. De vill vi inte garna ha in i huset.  Vad hittar ni pa i helgen mina foljare? Njut min van, det ska jag gora!

Kommentarer
Postat av: susanne

Oj vad hon växer det lilla livet. Mat har hon så det räcker och blir över.

Skönt att ni har det mysigt tillsamman trots värmen och vad härligt att du börjar bli helt proffsig gällande två barn och att vara ute på sociala platser.

soliga hälsningar mamma och mormor

2011-06-04 @ 18:35:44
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0