An old friend has reappeared in my life...


...my itsy bitsy waist :) Jag skamtar inte, far halla upp mina byxor som trillar ner hela tiden nu nar jag ar ute pa mina prommisar. Resultat mina vanner och det kanns for jakla bra rent ut sagt. Sista och femte milen for veckan ska averkas har inom kort och idag ska jag tvinga med mig Bart ocksa. Kanner mig energisk till tusen, har tusen saker pa g samtidigt och far som en tok runt over allt. Om barnen skulle sova samtidigt om dagarna sa har jag verkligen ingen ro i kroppen att ta en tuppis sjalv. Nej da, har ska pysslas, donas, fixas och planneras. Ja, energinivan ar det inget fel pa i alla fall. Fick shoppa mig lite nya snygga klader igar, eftersom jag tyckte att jag fortjanade det och for att jag bara hade en massa gamla gravidklader och annat utslitet skit i garderoben. Nej, nytt och frasht ska det vara sa att man far kanna sig som en kvinna igen. Maste ju ta bilder och visa er!
Det ar sa underbart med helg och mys hela dagarna med min underbara familj. Jag njuter i fullo, sarskillt av denna synen. Varlden basta pappa med 2 fina barn vid sin sida. Noah ar sa gott som helt blojfri nu om dagarna, forutom tuppisar och om natterna. Han far ha kalsonger pa sig och vill inte ha blojan alls langre. Ar vi inte hemma fragar jag honom om han maste ga och kissa och paminner honom om att han inte har nagon bloja. Vi springer pa toaletterna pa affarerna. Klarar sig lange, men nagon gang har det kommit kiss i garaget eller sa precis innan vi hunnit komma hem. Men det ar sa det ar nar man ligger i hardtraning. Till och med bajs kommer nu pa egen vilja i pottan. Det maste vara lite klurigt det dar att "komma ihag" att ga till pottan numera. Duktiga, duktiga unge.  
  
Pappa och Delilah sitter och flinar till varandra. Sa fin kontakt de har, far och dotter. En underbar syn som far hela mitt hjarta att smalta.

Kolla in min busiga Tarzan som han busar. Han har dragit in varenda kudde och tacke till tvattstugan. Han dyker typ ner fran torktummlaren och in i kuddhavet. Man maste ju liksom hitta pa saker pa egen nar man ar uttrakad och mamma sitter och ammar lillasyster.

Hur ar det mojligt att man kan sova sa har: Dammsugare vralar (och inte vilken dammsugare som helst, utan amerikansk modell XXL). Noah sjunger och stojar precis bredvid orat och radion spelar pa TV:n. Delilah sover som en stock. For ovrigt sov hon fran 22:00 till 06:30 imorse. Hur glad ar inte jag? Min lilla flicka sover hela natterna och har gjort sen hon var typ 1 manad gammal. Kanske darfor som man inte kanner sig som ett vrak i alla fall. Undrar om det kommer halla i sig?

Barts moster Sherry kom over har om dan. Hon stannade typ 4 timmar och hade med sig en massa sma presenter till Noah. Valdigt gulligt. Hon ar himmla trevlig men pratar som en jag vet inte vad. Kan saga att mina oron hall pa att trilla av efter dessa timmarna hon var pa besok. Noah visade stolt upp sin fina nya cykel dock. Nej, nu ar det dags att masa sitt arsle upp ur soffan och skutta i mina skossingar. Har ska det promminixas. Ha en underbar dag mina vanner, for set ska namligen jag!

Kommentarer
Postat av: susanne

Good girl!

Vilken fin bild på dig Josse,

Bra jobbat!!!!!!!! Du peppear mig till tusen.

kram mammma

2011-06-20 @ 09:33:10
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0