AM and PM


Hej alla kara bloggisar dar ute! Jag hade lite spring i benen i gar kvall och bestamde mig sent som satan (20:00?) att joppa ut i lopskorna. Jag tankte springa av mig i 2 ynka km var planen, bara for att det ar sa jakla skont och jag hade lite overskottsenergi i bagaget. Efter 2 km kande jag att jag kunde fortsatta lite till och det gjorde jag. 4 km blev det till slut innan jag kom hem. Det har med lopning sitter helt och hallet i skallen och inte i kondisen. Bara lite javlarannamma och man orkar mer an man tror. Sa nu vet ni det! 

Maste ligga i for att komma upp till 5 mil igen denna veckan. Vet inte varfor jag fatt dille pa just 5 mil, men det har jag. Dilly-tjejen vackte mig 04:45 och ville kaka lite. Jag lag dar pigg som en mort och lillan somnade om. Tyckte jag lika garna kunde kliva upp nu. Jag traskade ivag 05:18 och kom hem 2 timmar senare med 12,5 km i benen. Killarna var vakna och hade kakat bacon och agg till frukost. Till och med jag fick lite bacon och det smakade gudomligt. Lika gott som den iskalla colan jag torstade efter de senaste 2 timmarna. Min hals var som en oken. Maste nastan inforskaffa mig ett sant dar nordbalte med vattenflaskor for det ar nastan olidligt torrt nar man ar ute och springer i den krustorra oknen. Det far minsann bli motion for min del hadanefter "early in the AM's och late in the PM's". Idag sa de pa vaderprognosen att det ska bli 113 F eller 45 C i skuggan och arets hittills varmaste dag. Huvaligen sa varmt mina vanner. Far bli inomhusaktivitet for oss idag.  

Ibland nar jag deppar ihop och ar trott pa hela skiten dyker en san har liten rackare upp i ogonvran, en liten liten Kollibrie. Da riktar jag blicken upp och stracker pa mig och knatar pa med lite nyvunnen energi. Jag vet ej varfor denna lilla fagel kan ha den effekten, men jag tackar den for det. Underbara lilla exotiska varelse.Ibalnd ser jag odlor ocksa som skrammer mig ska ni veta. De ar inte stora for varlden men de staller sig pa sniskan for att typ se storre ut och jag bara tror att han ska attakera mig. Haromdan sag jag en uggla ocksa, mitt pa blanka dan. Han var liten men skrammde skiten ur mig. Foljde med knivskarp blick och jag trodde aven han skulle hoppa pa mig. Annars hoppar man mellan kackerlackor, syrsor och grashoppor, men det ar vardagsmat nu mera. Det ar ett rikt djurliv har borta i oknen minsann. 


Blojeksem? Jag alltsa! Efter 12 km kan man fa det kan jag meddela. Inte skont kan jag ocksa meddela.Far val borja pudra roven med babypuder. Men men nu ar det slutgnallt for min del. Vill man vara fin far man lida pin. Jag borjar verkligligen forsta det ordspraket. Nu har lillan borjat trottna pa att stirra upp i babygymmet och vill ha lite uppmarksmahet av mansklig karaktar. Far minsann hamta henne innan hon blir arg som ett bi. Ha en toppendag to ya'll out there, for det ska namligen jag ha! 

Kommentarer
Postat av: Bart

Keep up the good work little lady. But next time try not waking me up so early too. I like my sleep when I can get it.

2011-06-22 @ 20:05:34
Postat av: susanne

Beundrar dig du sköna dotter.

Tack för inspiration

kram mamma

2011-06-23 @ 12:44:08
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0