3:dje milen for denna veckan - CHECK


For en del av er dar ute kanske det inte later sa imponerande, men for mig som fodde barn for 8 vceckor sedan, att promminixa 3 mil so far ar en BIG DEAL. Har jag val bestammt mig for for nagot sa ska jag javlarannamma halla mitt lofte. Mitt mal denna vecka ar 5 mil. Idag stallde jag klockan pa 05:45, men vaknade ungefar 5 min innan for att min moderliga klocka sa at mig att lillan snart skulle vakna. Sa ratt jag hade som vanligt. Hon borjade knorra och jag ammade henne. Hon somnade om och jag smog upp och kladde pa mig. kl 06:05 borjade jag ga och kom hem 1 h och 40 minuter senare och svetten lackade vill jag lova. Mitt motto ar egentligen mer motion samtidigt som man tanker pa vad man ater under veckora. Men jag ater ALLT och riktiga, feta produkter ska det vara, inget light- trams har inte. Jag ammar ju fortfarande och vill sa gora tills lillan ar 6 manader i alla fall sa darfor ar det viktigt att jag far i mig tillrackligt med mat. Jag ska minsann bevisa for varlden att man inte maste till gymmet utan att man faktiskt kan fixa det med en massa god mat samtidigt som man tar till vara pa tiden man har och promminixar. Det kan minsann ALLA fixa! Med bra musik i mina lurar och min app Jogtrakcer som meddelar status varje minut sa kanns det minsann som jag flyger fram. Det var jakligt skont att ha motionen fixad och klar innan dagen vaknar och dagen rullar igang. Da slipper jag dra ut de i hettan och dessutom sa branner det ju i min kropp typ hela dan nu ju! Nu ar jag stel i kroppen som en 80 aring, maste visst bli battre pa att stretcha ordetligt. Nar jag kom hem stack Bart till jobbet och jag och Noah dushade. Lillan sover fortfarande och jag far lite egentid nu nar Noah tittar pa Sesame Street.  

Jag har ju tidigar gatt med barnen i en fullastad vagn och en massa vatten/ snacks, men har insett att det faktskt ar for varmt for oss alla. 42,2 grader i skuggan i gar stod termometer pa nar jag var hemma efter min prommis vid lunch. Bara en aningen for varmt :) Som vuxen klarar man ju det, men barnen som ligger dar i vagnen blir man mer orolig for. Igar pa Nonos fodelsedag sjong vi for honom pa morgonen och korde in cykeln pa rummet. Han blev sa chockad att han typ satte sig i hornet av sin sang pa kuddarna med stora ogon och utan att saga ett knysst. Mina ogon var tarfyllda och min rost holl knappt. Jag var sa glad att se min STORA pojke och hans min nar han sag vad han fick i present. Jag brukar inte kops en massa stora, dyra leksaker till Noah sa detta var verkligen inget vardagligt. Darfor var det extra speciellt. Han ma vara ung, men han ar ju mer som en 3 aring min pojke varpa vi tyckte det kunde gladja honom. Allt som kan fa lille Tarzan att fa utlopp for lite energi ar alltid bra. Han fick en fin cukelhjalm och en ringklocka som matchade cykel ocksa. Man maste ju tanka pa sakerheten ocksa, sarskillt nar en vild pojke ska swischa fram pa gatorna sa smaning om.


Min 8 veckor gammla dotter har faktiskt ocksa fatt en present, namligen ett babygym fran Fisher Price. Kostade bara 35 dollar och det ar ett sant dar gym som de kan ha i 3 olika steg, namligen liggandes pa rygg, mage och sen sittandes. Bra tycker jag med leksaker som foljer med i aldrarna! Roligt tycker lillan som faktiskt boxar till de dar leksakerna riktigt rejalt i bland. Hon kan ligga och underhalla sig sjalv ganska lange och det ar harligt att se hennes utveckling. Min lilla flicka, i snart 2 manader har hon varit en del av familjen Mendonca och vi kunde inte bli stoltare. Alla fullkomligt smalter nar de ser henne. Mycket berom far jag for denna lilla tos och jag suger at mig allt. Jag kan ju inte annat an att halla med.  

Sista natten som 1 aring. Nu vantar ett ar till av fullkomlig och enastaende lycka tillsammans med min sprudlande glada pojke. Jag kan inte fatta att det redan gatt 2 ar sen jag blev mamma for forsta angen till denna charmiga trolllunge. Jag kan inte for i mitt liv komma ihag hur mitt liv var innan han kom till varlden. Han ar sa sjalvklar och paminner mig alltid om vad livets riktiga mening egentligen ar: fullkommlig gladje och njutnig till 100% 

Sa har hittar jag honom ibland, staendes i kylen spritt sprangandes naken. Jag antar att det ar skont att kyla ner sig nar mamma tvingat ut honom pa en 2 timmar lang prommis i okenhettan. Om jag ocksa hade lite barn kvar i mig hade jag nog ocksa statt dar i kylen med rumpan bar :) Barn vet ni, gor saker som vi vuxna bara kan dromma om att vi vagade gora. Efter lite trakiga arenden, sa som besiktning av bilen, sa korde vi in till Tempe vilket ar en forort till Phoenix dar Bart och hans kollegor hade final i deras softball turnering. De forlorade dock men min lilla alskling Bart fixade en home-run i alla fall. Nar vi kom hem fick Noah sin "birtday cake" i form av en cupcake som han sjalv valde ut i affaren och som han sedan tjatat hela dan efter att fa ata. Han vet precis att man ska blasa ut ljuset efter att vi sjungit for honom. Han nynnade pa Happy birthday-sangen en stund efter att vi sjungit for honom. Han lar sig snabbt min goa unge.
  
Svenska flaggan skall alltid vara i topp pa sin fodelsedag. Kolla sa glad han ar alskade Noah.

Kommentarer
Postat av: susanne

min härliga dotter och inspiratör

Älskar dig så innerligt och ser hur underbar du är både som mamma och som Josse. Stolthet kan jag inte riktigt beskriva utan ja du vet vad jag menar. DU visar verkligen din go och din fokusinställning.

krama Dilly och Nois från mormor

2011-06-16 @ 21:55:15
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0