Islatten


...kolla in min vaghalsiga son. Han klattrar upp har ibland och vill hjalpa mig tvatta. Han ska lagga i tvattmedel och satta igang apparaten, forst da ar han nojd. Han ar valdigt atletisk maste jag saga, att kunna ta sig upp har pa egen hand. Tokiga Nono.

Hittade en bild pa dessa underbara tjejer som jag tog i helgen. Riktiga flickflickor ar de allihopa. Vi fiarade 4th of July hemma hos familjen Owens och det var nice. Bara chill hemma hos de for nagra timmar och vi grillade som vanligt hamburgers and hotdogs, amerikanarnas ultimata grillmat. Fattar de inte att det finns sa mycket annat som ar hundra ganger godare att kaka? Nar vi bjod pa flaskfile hemma i Sverige nagra dagar innan vart brollop sa tittade de lite bekymmrat pa det men at upp det. Hahaha! Till efterratt gjorde jag Leilas cupcakes med vit choklad frosting och rott strossel. Mycket uppskattat var det i alla fall. Barnen busade sa bra ihop och Noah hade sa kul med sina kusiner. Vid 21 tiden slangde vi in ungarna i bilen och skulle beskade det arliga fyrverkerierna, men Bart och jag var bada trotta som katten, efter en busy dag med barnen och pa gymmet for min del, sa vi bestamde oss helt sonika for att kora hem. Det marks att vi ar smabarnsforaldrar alltsa. Trots att vi inte haft mycket for oss mer an pyssel med barnen och en tur till affaren ar vihelt utmattade och vill helst bara hem till lugnets vra for att hanga i soffan och glo pa dumburken. Vi har ju oftats hacken full med allt som hor smabarnslivet till trots att vi inte "gor mycket". Men det kravs sin man att uppfostra barn. Jag ville ha en hel skock med barn innan jag nu blev 2 barnsmor, men jag borjar kanna att det kanske racker med 2. Hur hinnar man med sig sjalv liksom?  
  
Idag ar det mandag igen och jag och barnen blev imorse inbjudna till min nyfunna vaninna och granne. Himmla rar tjej med 3 egna barn under 4 och hon ar sjalv bara nagra ar aldre an mig. Noah och hennes kiddos kommer valdigt bra overans och hon och jag ar lika pa manga plan. Skont tycker jag att komma ut och se annat an husets "4 vaggar". Mandagar och tisdagar ar ganska tuffa for mig. Jag kanner mig ensam igen efter att ha umgatts och myst hela helgen med min underbara man och aven blivit lite avlastad vad galler barnen. Jag saknar alla hemma i Sverige extra mycket dessa dagar sa en playdate med min fina granne var precis vad jag behovde. Jag fikar just i denna stund pa mitt ultimata mellanmal: min underbart goa islatte (vad vore jag utan dig min van? en liten ensam, forvirrad och standigt trott morsa?) och iskall laskande vattenmelon. Delilah sover sen nagon timme tillbaka och Noah ser pa film. Skont att fa lite egen tid till att vara allt annat an mamma faktiskt. Nu ska jag fortsatta orientera mig i min bloggvarld medans jag annu har lite Josse tid kvar. Njut av dagen min van for det vet ni val vi dd detta laget att jag ska. 

Kommentarer
Postat av: susanne

o vad Dilly blivit stor. och tänk vilken hjälpreda du har i Nono, men farlig är han minsann.

Söta flickflickor du har på bilderna.

Vad roligt med en granne du kan umgås med.

Ha en fin dag over there.

Skall ner till gymmet innan jag blir för lat.

kram mamma och mormor till underverken Nono, Dilly och Milo

2011-07-06 @ 08:14:19
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0