Sprudlande lycklig


Bade mor och dotter som ni kan se har :) Jag bjuder pa ett klipp har med varldens kanske gladaste lilla tjej. Nu mera far man sig ett flertal sadana har glada stunder med denna sprudlande flicka. Sa harligt. Hon maste helt enkelt vara lika tokigt kar i livet som mor sin. Det ar inte ofta hon ar ledsen. Oftast nojd med att precis bara vara i stunden. Det ar klart att man kan bli lite forbannad precis innan mamma hinner fram med boppen men annars ar hon mest bara glad. Som ni ser borjar man bli riktigt rulltig och goo ocksa och har borjat fa ett par egna boppar minsann :)))

Har sitter jag, mitt i roran bland 1000 leksaker och scrappar. Jag har ju bestallt en massa foton som kom hemlevererade har om veckan och aven kopt scrapp-grejer i massor sa nu igar fick jag en ingivelse och kande kreationen floda. Man maste passa pa! Lillan hade precis somnat och jag hade precis satt pa en film till Nono. Annars i normala fall maste jag typ stada hela huset och ha rent och prydligt runt mig for att kunna fa ro i kroppen att skapa. Men nu nar tiden ar knapp och man har manga andra masten har i livet sa far man helt enkelt passa pa  nar tillfalle ges. Dessutom tycker jag det ar viktigt att fa min scrapping gjord, in med foton i album och nerprintat pa papper allt som hander just nu. Mina minnen med barnen nu och detta livet vi lever ar sa otroligt viktiga for mig. Jag vet att det ar sa uppskattat att senare ga tillbaka och minnas hur det en gang var. Darfor maste vi alla bli battre pa att dokiumentera mera.
 
Jag har kaffe och vatten i mangder uppradade precis bredvid mig. Men det var knappt jag hade tid att dricka natt da det verkligen glodde i mina fingrar nar jag satt har och pysslade for mig sjalv. Ibland kom Noah forbi och ville saklart typ ga pa allt och rulla runt bland papper och parmar. Vill man ha mammas uppmarksamhet far man gora det basta. 2 timmar gick pa 2 minuter kandes det som, men nu har jag fatt scrappat en hel del. Kanner att jag kommer fortsatta snart igen med graviditeten med lillan och aven forlossningen. Viktigt viktigt att gora detta medans man kommer ihag det hela.

Kreativiteten tar har andra former. Da Noah nu ar en stor gosse far man pyssla lite i hans rum for att satta lite pragel dar inne med. Nar jag var i Sverige kopte Bart dessa stora klistermarken for ynka 3 dollar pa rea. Noah ar helt tok-kar i alla sina bollar som numera sitter pa vaggen. Han fick aven lampan som star pa byran och den har ocksa alla bollar pa skarmen. Snacka om att vara tokig i bollar! Han kan och rabblar de alla och helt korrekt ocksa. Han kan ocksa sina farger numera. Han ar verkligen lattlard och har ett minne som heter duga. Ni ska bara hora honom babbla...nonstop! Har nere ligger han och relaxar med en bra bok. Askar verkligen detta.


Dilly har ocksa fatt marken som idag kommit upp pa hennes vaggar. Bilder pa detta kommer i morgon! Noah satt och hjalpte mig med det och tyckte det var riktigt roligt. Ja, som sagt sa kanner jag verkligen mig kreativ just nu. Det ar bara att go with the flow och fa det gjort liksom. Battre det an att det bara ligger i lador och dammar medans man tar sig "mod" att dekorerar lite. Funderar pa att kopa tyg nu ocksa sa att jag kan borja sy ett tankt quilt till Bartans och min king-size sang ocksa. Nu ska har pysslas alltsa :)

Dilly myser med sin alskade farsa. Idag ar det fredag och jag ser som vanligt fram emot att mysa hela helgen med Bartan hemma. Ikvall blir det burritos lyxvariant och en kall god drink kan ocksa fa slinka ner. Det ar nagot sarskilt med fredags-kanslan. Underbar ar vad den ar. Njut helgen tillsammans med den du alskar, for det ska namligen jag gora. Love Jossan

Kommentarer
Postat av: susanne

Vilken härlig film på lillan. Man blir glad så tårarna kommer minsann.

Oj vad hon växt, det lilla livet.

Härligt att se att du är så kreativ igen. Jag själv hoppas på att få en liten del av det till mina projekt.

Duktiga Nono som kan så mycket med.

Njut helgen med din fina man och era underbara ungar.

kramar från momo

2011-07-16 @ 09:21:22
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0