Hall kaften och LOP kvinna!


Nar Bart var ute med kiddzen igar kvall medans jag tryckte pa gymmet med resten av Amerika, kom helt plotsligt detta massiva sandmoln mot de. De var inte langt hemmifran men han sprang fort med ungarna i vagnen. Detta naturfenomen "made headlines" om man sager sa. Jag markte av det nar jag kom ut fran gymmet da jag helt plotsligt fick en hel mun full med sand och ogonen ocksa for den delen. Bart sa att det verkligen var som en stor vagg med sand som kom farande fran ingenstans. Ganska haftigt! Marks det att vi bor i oknen nu eller? Nar jag var pa vag hem fran gymmet sag jag ocksa en polisrassia, med 3-4 polisbilar och flera bovar liggandes pa marken med armerade poliser standes pa de. Jag ville stanna och tjuvkika men vagade sa klart inte. Saken ar att detta var typ 500 meter fran varat hus. Huvaligen for kriminalitet. Kan man inte bara halla sig till lagen?

Fick berom av en kille pa gymmet igar som stod bredvid mig pa lopbandet. Han blev impad av mig helt enkelt och sa det rakt ut. Det ar bara att stracka pa sig och ta at sig all berom man far! Jag ger mig inte forrans jag ser 5 Km i rutan pa lopbandet. Mina knan knakade i borjan och jag tankte for mig sjalv att detta kommer bli ett kort pass. Men skam den som ger sig. Nar jag kanner for att ge upp tanker jag: Hall kaften och LOP kvinna! Funkar varje gang. 5 km pa 33 min. Kanns for jakla skont att vara tillbaka pa dessa tider och dessa distanser allaredan. Efter Noah borjade jag inte trana forrans han var 6 manader. Kan meddela att jag vagde typ 6 kg mer da an vad jag gor nu och lillan ar bara 2,5 manader. Jag ar garanterad om att det beror pa att jag holl igang med traningen tom. v 32 denna gang. Sa man kan saga att jag ar mycket nojd nu for tiden. Jag kanner mig faktiskt ganska snygg :) Hihihi...men det ar klart 10 kg mindre ska jag vaga snart! Men nu kampar vi vidare och lever i nuet, eller hur?

Min lilla sockertopp Delilah har sedan vi kom hit till AZ varit ganska tappt och haft det lite kampigt med andningen. Jag trodde for ett tag att hon bara var forkyld men fick sa smaning om hora om denna makapar, en humidifier. Luften ar mycket torr har borta som ni kanske har forsatt vid detta laget och sma barn kan behova hjalp pa traven. Den fuktar alltsa upp luften och kan gora det lattare for bade vuxna och barn att andas. Aven torra lappar och allmant torr hud kan bli battre. Jag har nu provat den en veckas tid och kan faktiskt intyga om att den hjalper. Lillan ar mycket mindra besvarad av den torra luften och snorvlar mycket mindre. Aven Bart kanner att den underlattar nattsomnen. Jag gillar den mest for att den puttrar lite tyst och later som ett harligt litet akvarium. Bra grejer det har. Ska dra till min favoritaffar "Sprouts" idag som saljer mycket ekologiskt och lokalt odlade gronsaker. Gillas skarpt! Mate inhandla lite varor att fylla vara frasha, sunda kroppar med. Ha det nu gott i sommaren my lovely little friends


Kommentarer
Postat av: susanne

Underbara Jossestumpan!

Vi kämpar på!

Tur att Bart är van vid sandstormar och dylikt.

Ha det bäst finaste dotter

önskar mor din

2011-07-07 @ 11:39:03
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

Duktiga o fina du:)

Vilken hemsk sandstorm.

Riktigt kul att Skype funkar nu:)

2011-07-07 @ 17:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0