Re-use, re-duse, re-cycle


Jag tror pa atervinning. Inte bara det vi konsumerar dagligen sasom plast och papper men varfor inte leksaker och annat som barnen endast anvander en kort stund. Darfor bestamde jag mig for att pimpa upp Barts syster Amys barns foredetta baby-gym till Lillan som behover variation. Lite roliga leksaker fick komma upp med hjalp av lite sidenband och nu har den helt plotsligt kommit till liv igen. Lillan njuter i fulla drag. Sa aven morsan som njuter av ett glatt flickebarn. 

Noah fick en mjukglass haromdan nar han var duktig och lyssnade pa mig nar vi var ute pa strapatser. Han njot av det goda men 10 sekunder senare rann det mesta av denna glass ner och overallt. Jag fick hjalpa till att ata upp den :) Noah blev lte sur pa mig da han trodde jag skulle smaska i mig hela.

Delilah speglar sig i den roliga spegeln pa gymmet. Vem ar den roliga filureren jag ser, undrar hon nog? For ovrigt alskar jag loppisar som jag tror jag fatt av min mor faktiskt. Alskar att fynda lite och sen garna pimpa upp det och satta lite josse-pragel pa det. Ska forsoka fiska upp nagon garage-sale har borta sa att jag kan fa lov att vara lite kreativ. Sen ar det ju bra att saker och ting kan komma till anvandning igen. Maste ju tanka pa miljon och att den faktisk ska finnas kvar till manga generationer.

Min duktiga lilla tjej myser med mamma i skuggan medans Noah ater glass. Varmt for henne sa det blir att erbjuda henne amning ofta. Men oftast ber hon om det sjalv min lilla skrutta. Det ar ju latt for oss vuxna att svalka oss med kalla drycker men for en liten som hon som dessutom har svart att regulera sin kroppstemperatur far man tanka extra mycket pa i denna hetta. Vi har haft nagra monsuner har borta, vilket innabar en kort svang med aska och en hel del regn fran skyarna under ca 1 timmas tid. Detta innebar lite mer fukt vilket gor det ganska klibbigt. Men det ar bra det regnar lite i denna torra oken vi bor i sa att vi slipper brander och total uttorka. Nej nu mina vanner ska jag fortsatta bestalla bilder pa Shutterfly.com. Det blir stora forstoringar pa vara familjeportratt vi tog harom veckan till oss sjalva men aven andra familjemedlemma ska fa sig en kopia. Jag alskar verkligen forstoringar pa barnen och familjen att satta upp pa vaggarna har hemma. Blir mycket mer personligt med sadant, an trakiga IKEA-konstverk som var och varannan svensson har hemma :)

Bilderna som min fina van Helena Winther tog pa mig och Dilly har for ovrigt kommit upp pa vaggen i form av detta collage. Mycket finfint och visst blir man pamind av det fina livet som alldeles nyss blivit del av var familj?  

Kommentarer
Postat av: susanne

Ja visst är loppisar roligt. Det är en härlig känsla när man hittar saker och ting och för mig blir det lite nostalgi också.

Fina bilder på fina barnbarn också. Tack för fint kort som kom på posten igår!!!!!

kramar till er alla

från mormor

2011-07-14 @ 09:30:21
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Va fint Dillis rum blev med de fina bilderna. Nu blev jag inspirerad att göra samma sak med mina fina Milobilder. Laaav yaaa

2011-07-14 @ 21:02:24
URL: http://yogajenny.blogg.se/
Postat av: Helena Winther

Loppis är kanon! Jag köpte en väl fungerande trehjuling för 10:- till Zelma när de hade loppis i Kungsbacka i samband med midsommarfirandet, toppen!

Vad fin väggen blev med alla bilder!!! Roligt att se att bilderna kommer till användning..:)

KRAM!

2011-07-15 @ 08:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0