Paus-knappen, vart ar den?

Forst nu kl 14:00 far jag satta mig ner pa min stuss och vila mina trotta ben. Min dagliga islatte star upphalld vid min sida och bada barnen tar en nap samtidigt. Underbara tider for denna morsa med andra ord. Har varit igang hela dan sen tidigt i morse. Eftersom varan Jeep fortfarande ar pa verkstan fick jag idag kora Bart till jobbet i hans Honda. In med barnen i bilen och ner med kaffet i min starbucks termos och klunka pa vagen. Maste ju ha kaffe for att liksom smorja igang maskineriet vet ni. Efter att vi slappte av Bartan korde vi in en svang pa en rolig affar for att kolla snorkelutrustning at Nono till Hawaii-resan som snart blir av. Kollade pa lite urgulliga klader till Lillan ocksa som har vaxt ur en del. Men det ar klart att ar man 3 manader som hon idag ar pa dagen sa kan man ju knappast komma i 56 kladerna langre. Kan ni forsta att min lilla skatt Delilah ar 3 manader? Jag fattar det inte kan jag saga. Nar ska man sluta bli chockad att tiden gar for fort? Men med barn med i bilden gar det ruskigt fort. Jag letar fortfarande efter den dar paus-knappen kan jag saga. Om nan hittar den kan ni val hojta. Vi har aven varit och lekt pa Beths skola, samma som vi gjorde forra veckan. Dar traffade vi danna gang Bart syster Amy och Noahs fem kusiner. Sa roligt att snacka lite med Amy och kul for Noah som busade med sina kusiner. Sen for vi hemmat och kakade lite lunch, eller jag gjorde, Noah bara lekte med sin mat och at ingenting han inte. Sen kom varan gubbe som sprejar for insekterna har hemma. Sa forhoppningsvis slipper vi se nagra raliga spindlar har hemma pa ett tag. Han sa att det i vissa hus kryllade med skorpinjoner i ar och det ar vi valdigt glada att slippa har hos oss i alla fall.  

Kopte att gang kritor till Noah haromdan och guuud sa han alskar det. Han satt nog en hel timme och gick igenom alla farger for mig och berattade vilken han gillade bast. Han sager: Nono like blue! Jag har berattat att jag gillar rosa sa nar han ser den sager han: Mamma like pink! Sa himmla gullig och stolt blir han nar han far till det ratt och han far berom av mig. Ler med hela ansiktet. Han ar rolig, for han hoppar runt till alla stolar runt koks-on och bordet for att liksom fa battre inspiration eller natt.   

Nar jag satte over mina sma plantor i storre krukor haromdan sa fick barnen vara ute pa altanen och svettas med mig. Noah pratar till blommorna och sager good morning eller night night beroende om han tycker de ska sova eller vakna. Han ger de har en puss! Sa omtanksam! Nu vantar vi bara pa solmogna tomater och chillipeppar och en massa basilika och korriander i massor. Gilla locally grown och organiska produkter.

Kolla vem som har borjat hitta tummen mer och mer. Hon har inte gillat nappen nan gang och varje gang man provar kloks hon och spottar ut den fortare an fort. Men tummen gar bra. Vet ni vad lillan har borjat gora fran och med igar, 2 manader och 30 dagar gammal? Hon har rullat runt fran mage till rygg typ 4 ganger. Jag bara baksnar och sager till henne att det dar ska hon inte kunna gora foranns om 1-2 manader, men hon bara flinar at mig. Hon sover pa mage och nar jag hamtat henne har jag alltsa hittat henne liggandes pa rygg storleendes och snackandes med sig sjalv. Hon alskar att sta pa sina ben och se sig omkring medans man haller henne. Hon ar stark den har lilla tjejen. Ibland kan hon sta och titta pa natt medan jag haller henne och helt plotsligt far hon syn pa mig och bara inser hur roligt det ar att se sin mamma. Hon ler och skrattar hogt och mitt hjarta bara smalter. Hon sover hela natterna fran ca 22:00 da jag ammar henne innan jag sjalv slacker lampan. Hon vaknar for lite frukost mellan 05-07:00 och somnar vidare i sin sang till ca 10:00. Da vill hon komma upp och kaka lite, leka lite, ha lite tummy-time, mysa, och sen vid 13-14:00 vill hon sova tills dess att daddy kommer hem. Hon ar vaken och med hela kvallen och vill inte ga miste om nagot. Sa otroligt glad och nojd och valdigt sallan ledsen. En underbar liten flicka och en gava fran himmelen ar vad vi blivit valsignade med. Kan saga att at det nastan ar lattare att ha 2 barn an 1. Lillan ar sa latt och foljer bara med. Inga kruseduller har inte. 3 manader ar hon nu som sagt men det kans som 1 veckan sen lilla kom till jorden. Samtidigt som 3 ar sen. Jag vet, knasigt eller hur? Har man egna barn kan man sakert forsta detta dilemma.Tack gode gud for lilla Lillan och for all gladje hon skanker. Nu ska jag pyssla vidare och packa lite infor var semester. Love u XOXO Jossan

Kommentarer
Postat av: susanne

Pausknappen är när barnen sover och när det är natt-

Vad roligt att Nono är intresserad av färger och bblommor och att han pratar med dem.

Roligt att lillan gillar tummern precis som moster Margit.

Ha det gott

kram mamma

2011-07-22 @ 09:16:28
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0