Nu är det bråda dagar

Tack alla ni fina som peppade mig med era fina kommentarer i foregaende inlagg. Varmer anda ner i hjarteroten ska ni veta. Kan ocksa meddela att jag idag ar mycket gladare, nast in till helt aterstalld. Jag kan aldrig deppa ihop mer an 1 dag at gangen, det vet jag sedan innan. Jag vill inte ga miste om nagot sa det ar lika bra att kasta bort allt trams man gar och grubblar pa. Kan nog garanterat saga att jag har "stairmastern" fran gymmet igar att tacka for det. Blev 140 vaningar rakt upp och hela 400 kcal branda efter 30 minuter pa denna helvetes maskin. Blev sa javla pumpad efterat, nar svetten drop om mig att jag knappt kunde se da det forsade ner i mina ogon, att jag korde 3 ovningar overkropp och abs ocksa. Jag bara alskar nar man bara "rakar" trana mer av bara farten. Hade bara planerat kora lite konditionstraning i gar men som sagt sa korde jag typ 45 minuters styrka pa detta. UNNNNDERBART!

Och sa blev det Juli och var resa till Hawaii ar ju snart har. Jag kan nasta kanna sanden mellan tarna och den harliga havsbrisen som smeker min solbranda kind. Jag kan kanna smaken av farsk annanas eller varfor inte min absoluta favorit-drink lavaflow som svalkar min strupe efter en hard dag pressandes pa playan. Jag kan se hula-hula tjejerna dansa i sina kokosnotter och bastukjolar i kvallsolens sken. Hawaii i mitt hjarta, nu kommer vi snart till dig igen. Vi har bestyammt oss for att prova pa Maui denna gang, en o som ar kand for sina underbara sandstrander och krisp-klara vatten. Vi flyger ju gratais via Bartans jobb sa forhoppningsvis blir det Oahu till hosten nar familjen Wiik/ Borjestahl forhoppningsvis kommer pa besok for att fira smekmanad. De vill ju till Hawaii da och formodligen kommer vi joina dem.  

Bilderna har ovan ar bara ett exempel pa att det ibland kan vara valdigt hektiskt att vara mamma till tva sma. Nar det ska badas far jag helt sonika satta ner lillan i hennes badbalja i stora badkaret dar Noah sitter, for att sedan sjalv trycka ner min lilla rumpa dar det finns liiite plats. Sen far man vaske de sma guld-ungarna medans man sjalv tar sig en katta-tvatt, for att frasha upp sig lite i alla fall. Sen ar det upp och hoppa innan lillan trottnar och blir hungrig. Sen ska de torkas och som ni ser sa kan det ibland vara svart att prioritera. Vem ska man ta forst? Hehhe...Noah ar nog mest bara arg for att han inte kan fa bort armen som lillal ligger pa. Annars tycker jag faktiskt att vi har kommit in i vardagenes bestyr och hittat sma losningar pa allt som ska goras. Kan saga att lillan ar den snallaste som verkligen inte ofta pockar pa uppmarksamheten. Annars hade det nog varit lite klurigare det har med att jonglera 2 sma. Hon kan lange och val ligga och pilla pa sitt gym eller sin bouncer. Hade hon varit att barn som hade behovt bli buret hela tiden hade det verkligen inte gott sa bra som det faktiskt gor. Kan saga att Noah blivit riktigt duktig sen lillan kom till jorden. Han har utvecklats till en riktig liten lilla-bror som kan mer och mer sjalv. Eller, ja ni vet ju att han oftast alltid ska gora allt sjalv. Nu ska har fixas lite har hemma. Lillan sover och Noah ska nar som helst ocksa ta en nap. Jag har odlat mina sma plantor i storre krukor och ska nu sy lite. Sen far jag val borja packa ner lite infor var mini-semester pa lordag. Alhoha mina fina! XOXO Jossan

Kommentarer
Postat av: susanne

Skönt att du mår bättre och att du är ovanför vattenytan igen.

Skönt med en liten minisemester och Hawaii låter som paradiset på jorden.

Många minnen därifrån vet jag.

Hoppas att ni får en trevlig resa och att ni får en underbar vistelse där.

Att vara tvåbarnsmor är inte alltid det lättaste utan det kräver ju sin kvinna.

Men du Josse klarar ju det galant.

Hör av dig per telefon då jag har lite att berätta för dig. (brev)

Kramar Mamma och momo

2011-07-20 @ 09:38:13
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0