Lillans rum


Ja, sa har blev alltsa gardagens kreationer i lillans rum. Hon kommer ju inte flytta in har pa ett tag men det ar ju alltid bra att pyssla lite nar man kanner gloden som sagt. Jag alskar ugglorna och funderar pa att fixa ett quilt till lillan i samma tema och farger. Ugglor ar ju ganska poppis nu och finns lite overallt. Dessutom ar det en symbol for visdom, eller? Bokstaverna for lillans namn gjorde jag for flera veckor sedan men har inte visat er har forrans nu. Kopte vita bokstaver och hade lite fina scrapp-papper hemma. Med lite papier mache lim fick det helt enkelt pryda bokstaverna. Sen lite rosa sidenband for den kompletta looken. Kommer fixa blanka ramar jag kopte pa IKEA i samma princip. I Noahs rum blir det sport-teman som ni sag tidigare. Billigt och bra tycker jag och roligt med lite personlighet. Idag blir det en busy dag med en runda till gymmet och sedan poolhang med mannen och barnen. Kanske att jag sticker ivag och handlar lite tyg till mina tilltankta planer ocksa nar resten av familje tar dagens tuppis. Jag har ingen ro i kroppen att sova sa har blir det produktivitet for hela slanten. Maste bara meddela att jag i morse blev vakt av en piggelinis Noah som ville upp 06:45. Bart fick sovmorgon idag sa imorgon ar det min tur. Langtar! Skont som fasen att fa sova ut ordentligt for en gangs skull. Noah fick syn pa en stor jakla kackerlacka och gick och hamta en stekspade som jag gjorde haromdan. Han och jag satt dar och forsokte fiska upp den pa stekspaden ett tag men sen sa han "papper" och sprang och hamtade en bunte toapapper som jag haromdan sa at honom att Daddy anvande nar han dodade "buggsen" med. Gullungen min bara tog tag i den dar stora jakeln i pappret och sprang och kastade den i toan och spolade ner den. Sa som vi gjorde haromdan. Sen satte jag mig sjalv pa toan i lugnan ro...trodde jag! Pa dush-drapperiet satt dar den storsta, fetaste, jakla spindeln jag sett pa ar och dar. Jag skrek! Hjartat stormade och jag for upp med byxorna vid halarna och bad sa at Noah att komma ut med mig. Han fattade inte att jag var allvarlig utan stod bara dar och garvade at mig med den dar spindeln typ 10 cm fran nosen. Bart kom utspringades yrvaken och undrade vad som hande. Han sag den lilla djavulen och till och med han tyckte han var stor. Han och Noah tog hand om den med en sko och sen ner i toan med den med. Nu far de komma och spreja huset alltsa for sa har kan vi inte ha det. No way Jose! Nu kanns det fortfarande som jag druckit typ 10 koppar kaffe idag och har sitter jag och skakar som ett asplov. Kanske ta tag i din spindelfobi Josse?  XO JOSSAN

Kommentarer
Postat av: susanne

Fy tusan vilka odjur ni har. Ring så snabbt du kan så de sprutar så ni slipper odjuren.

Gud vilken krativ tid du är inne. du har fantastisk bra smak och ser saker och ting som en annan inte gör.

Ta hand om varandra och njut av livet

kramar momo

2011-07-16 @ 21:54:15
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0