Helgen i bilder


Nu i fredags gjorde vi den lyxigaste, enklaste och lackraste burriton jag nagonsin atit. Helt underbart gott. Medans Carne Asadan (marinerad flankstek) gottade sig pa grillen sa fixade jag en picco de gallo ute pa verandan med barnen. Flankstenen var marinerad i limejuice, salt, peppar, olja, cilantro och annat gott. Pico de gallo fixar man hur latt som helst med ingrediensera pa skarbradan plus olja, salt och peppar. Mummsfillibabba sager jag bara. Sen hade vi en avokado och gjorde lite frash guac som extra tillbehor. Till detta serverades sa klart en kall god ol och vi bara njot av denna latta och faktiskt ganska nyttiga middag. Tips!
Tummen upp for denna goda middag och en mycket glad och nojd Josse!
  
Tyg inhandlades ocksa och nu ska har borjas klippas lappar for detta fina klassiska overkast. Jag tycker om den dar gammeldagsa looken och blandade darfor mina fargval helt och hallet. Det ar ett king-size overkast vilket betyder manga lappar. Men jag alskar att sitta och pyssla sa detta passar mig som handen i handsken. Barts morfar har en jattestor symaskin som jag sedan kommer sy sjalvaste stygnen uppe pa med. Vi far val se nar det blir av for detta kommer ju ta sin lilla tid. Idag borjar jag med att tvatta och stryka alla tyger och sen ar det bara att borja klippa...to be continued!

Tvingade ivag mig sjalv till gymmet igar ocksa...ja det tog faktiskt emot igar! Menack sa glad att jag gick anda. Blev "bara" 4 km lop da jag inte formodda mig mer. Brukar ju kora 5 km men det fick racka igar. Svetten drop ner i ansiktet pa mig men det var sa gott den kanslan. Jag korde sen ben for hela slanten och mage i vanlig ordning (nan gang ska man val bli av med degklumpen pa magen...?). Jag korde knaboj och utfall med vikttstang uppe pa axlarna. Snacka om att jag kanppt kunde ga igarkvall. Och idag ar man riktigt om i lar och rumpa. Skont att ta ut sig riktigt rejalt. Idag tror jag att vi ska pa bio med Noah da nya Nalle Puh filmen har kommit ut. Arligt tarlat vill jag ocksa se den! Hur har eran helg varit? XOXO JOSSAN

Kommentarer
Postat av: susanne

mmmmmm jag blir riktigt hungrig

det ser så avancerat ut så du får lära mor din

Får höra sedan vad ni gillade filmen!

kramar momo

2011-07-17 @ 22:32:18
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: susanne

Förresten glömde skriva att du är enormt duktig som pysslar och hinner med allt.

Och så träningen och allt.

Good girl

mamma som skickar många varma och goa kramar till er alla

2011-07-17 @ 22:33:58
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0