Godmorgon lordag

Godmorgon mina fina lasare. Jag och Noah sitter nu denna underbara lordagsmorgon och myser ihop. Jag har en stor kopp kaffe vid min sida och Noah kollar bollibompa. Bart fick sova lite langre idag och Lillan somnade som vanligt in igen efter en morgonslurk vid 06:00. Nu har vi hela lordagen framfor oss och allt kan handa. Funderar pa lite pool-hang med min lilla familj efter sedvanlig shopping. Jenny har bestallt en "cake-topper" till deras tarta och en kostym till Milo-Pilo. Kanske jag hittar det hon behover? Ganska omojligt att kunna shoppa med 2 ungar i slaptag sa jag passar pa att fa det gjort nar Bart ar hemma och kan ta dem. Han njuter nog av lite egentid med barnen han med. 

Haromdan nar Noah kakat lurre bad jag honom ga och tvatta handerna. Jag vet att han fixar det sjalv sa jag sprang in till tvattstugan for att ladda en maskin tvatt. Jag horde honom i badrummet fixa ich dona och skulle precis ga och titta till honom. Han hade hoppat i badkaret och satt pa kranen, sa det blev att bada honom mitt pa blanka dan. Han tycker det ar kul med hans bubbel-maskin som hanger pa vaggen.

Jag vet ej hur han lyckas, men kolla in hans boo-boo pa nasan. Han och Bart busade har om kvallen och helt plotsligt kommer Noah gratandes till Bart med varsta saret pa nasan. Jag antar att han ar en riktig pojk-pojke som slar sig titt som tatt. Han brukar inte saga mycket alla ganger han slar sig men denna gang grat han ett tag vilket betyder att det gjorde riktigt ont. Busiga lilla Tarzan! Mycket ska man vara med om har i livet.

Kolla in silly dilly i sin babybouncer. Snallare unge an denna finns inte att fa tag pa. Jag och Noah kan halla pa med alla bestyr i varlden och hon finner sig i att sitta har och vanta pa sin tur. Hon ber inte om mycket, lite kak och karlek och hon ar gladare an gladast. Det gor ont i mitt hjarta att hon inte ber om mer. Ibland satter jag mig och snackar med henne bara for att ge henne lite kvalitets tid med mammsen.
Noah fick en vattenspridare av Jolene i fodelsedagspresent och nu antligen har jag kopt en slang. Den var helt galen och sprutade vatten overallt. Noah hade roligt sakert en timme igar. Jag passade pa att skolja av hela altanen som blivit nersandad i veckans sandstorm. Sen har jag planterat lite grann da jag fick inspiration av min granne som odlar en massa ekologiska tomater och paprikror i hennes tradgard. Sa nu ska har bli basilika (alskar namligen pesto), korriander, chilipeppar och korsbarstomater hemma hos oss ocksa. Vi har ju varmen har borta sa jag tror det kan gro jakligt bra.
 
Vad hittar ni pa denna underbara lordag? Vad ni an gor sa stanna upp och lev i nuet for det ska namligen jag gora. Nu hoppar jag i traningskladerna och loper lite tror jag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

synd om oisen och näsan minsann. Duktiga du som ska plantera, det kan ju inte bli mer locally produced;)

2011-07-11 @ 20:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0