Fresco


Ni vet nar det ar sa dar ackligt varmt ute sa finns det inget godare och frashare an en stor harlig sallad. Om jag far valja, bade till lunch och middag. Oftast blir det kyckling och en massa annat gott sasom knaperstekt bacon. Vem pallar kolhydrater i varmem? Knappast jag! Sa darfor gar oftast vara sallader i LCHF: ens tecken. Bara for att kott ar sa gott och for att pasta ar for tungt i magen. Mummma, mumma sa gott det ar. Bart och jag brukar ocksa gora en grekisk wrap. Det ar som en grekisk sallad, toppat med tzatsiki, feta och marinerade kronartskockor. Allt detta sa klart i ett stort harligt tortilla wrap. Underbart latt och skon mat. Lagger sig fint och latt i magen minsann. Sa har fick ni lite latta middagstips att avnjuta heta sommardagar. Kollan in de fina tallrikarna jag kopte har om veckan. Mexikanska farger och faktiskt i plast. Blev sma assietter ocksa som var blommiga, salladsbestick och ett stor harligt upplagningsfat. 12 tallrikar totalt och for allt detta betalade jag 120 SEK. Vilket fynd! Trakigt med papperstallrikar men sa himmla praktiskt med latta plasttallrikar in och ut ur diskmaskin och skap.

Igar drog jag med barnen till kids club igen och tyckte jag var ute i god tid. Men det tar allt lite plannering att kla och fixa med 2 ungar, mata, packa, in i bilen och sen ska man ju sjalv se nagorlunda hyffsad ut och helst inte lukta apa. Nar Noah var resklar och jag holl pa att pyssla med Dillsan sa kom han helt plotsligt till mig och sa "POOP" jag bara ner med brallerna och satta han pa pottan. Trodde jag, han hade redan en stor korv i kallsongerna sa det var bara att skrubba och byta klader igen. Sa en 15minuter senare var vi nog klara till slut. Phuu! Kan saga att jag inte ar sa frash langre och luktar inte heller sa gott efter detta lilla konditionspass. Naja, ar man smabarnsmamma sa e man! Noah har i alla fall fatt upp ogonen for det har med stickers som de delar ut pa gallerian. Holl pa en halvtimmer med dessa klistermarken och bytte plats pa de. Till slut hade han alla i en stor boll och blev arg och ledsen och ville ha fler. Han missade helt dagens aktiviteter uppe pa scenen. Jag och lillan digga som bara den. Himmla trevlig tillstallning tycker jag.

Kart barn har manga namn. De senaste smeknamnen pa min lilla tjej ar: sockertoppen, froken-loken, nippertippan, loppa-stina m.fl. Hon har den senaste veckan varit rod i ena ogat och varit lite forkyld pa det. Nu tror jag bannemig att hon har lite feber ocksa sa det blir en tripp till var Dr nu. Hade det kampigt med andningen igar och jag fick suga nasan. Blev mycket battre och hon somnade som en stock vid 22:30. Jag vaknade vid 07:00 och lag dar och vantade pa att barnen skulle vakna. Noah kom in forst vid 08:00 och var pa riktigt gott humor. Lillan sov vidare (notera att hon sovit hela natten). Jag gick ut och kokade kaffe och satte igang datorn. Kl 08:30 fick jag faktiskt ga och vacka henne, mina boobs stod som fontaner i BH:n. Piggelinis ar vad hon ar och pa riktigt smile-humor. Skrattar med hela kroppen och snackar nu en massa med sin lilla mor. Kanns som om hon inte ar sa paverkad av bacillerna trots allt men det har hallt i sig sa lange nu att det kanske ar lika bra att kolla upp det. Senare blir det lurre med var alskade Bart. Maste bara saga hur duktig han ar, min man alltsa. 3-4 ggr i veckan gar han upp vid 05:00 och drar till gymmet en timma innan jobb. Sen kommer han hem vid 18 tiden och tar barnen en timme sa att jag kan sticka och trana. Det kallar jag duktigt. Ha en underbar dag mina vanner. Love ya'll

Kommentarer
Postat av: susanne

Såg på bilderna att hon var lite påverkad i ena ögat- Hoppas att hon får medicin av dr.

Ja ni tränar ni med och visst är det skönt.

Hälsa godingarna från mormor och krama dem hårt

2011-07-08 @ 21:24:03
URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Postat av: Carran

synd om lilla dilly som har ont i ögat..hoppas allt är bra sis, vi får skypa snart igen:)pushhhhhheeeeeeej älskade sis

2011-07-10 @ 16:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0